توزیع واکسن نیوکاسل بین مرغدارای های دهاقان

دهاقان –رییس اداره دامپزشکی شهرستان دهاقان از توزیع واکسن نیوکاسل بین مرغداری ها خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، نیوکاسل یکی از بیماری های عفونی در پرندگان می باشد، برای پیشگیری از این بیماری یکی از روش ها، انجام واکسیناسیون صحیح در زمان مناسب می باشد.
واکسیناسیون علیه نیوکاسل به صورت آشامیدنی، اسپری، قطره چشمی و تزریق می باشد.
از آنجا که بیماری نیوکاسل در تمامی سنین مشاهده می شود بنایراین استفاده از روش مناسب در پیشگیری این بیماری ضروری می باشد.
از روش آشامیدنی در هفته اول رشد پرنده نمی توان استفاده کرد زیرا تیتر مادری با عملکرد واکسن تداخل داشته و منجر به عدم دسترسی به تیتر مناسب می گردد، اما روش اسپری و قطره چشمی را می توان از یک روزگی استفاده کرد. یکی از عوامل مؤثر در کارایی واکسیناسیون زمان صحیح مصرف واکسن در پرنده می باشد.
محمدرضا قاسمی رییس اداره دامپزشکی شهرستان دهاقان در این زمینه اظهار داشت: تاکنون حدود 3000 دز واکسن خوراکی نیوکاسل در محل شبکه دامپزشکی و پایگاه بسیج عطا آباد و همزمان در روستاها نیز توزیع شده است.
وی از شهروندان خواست برای دریافت واکسن باید ظرف پلاستیکی داشته باشند و از یک شب قبل نیز آب در دسترس طیور نباشد.
رییس اداره دامپزشکی شهرستان دهاقان تصریح کرد: جهت پیشگیری از بیماری نیوکاسل در طیور بومی و روستایی و در نهایت جلوگیری از انتشار این بیماری در طیور صنعتی، طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت با همکاری بسیج سازندگی و دهیاران در سطح شهرستان اجرا خواهد شد.02143/131/4
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 258754

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.