حضور 70 مرکز فرهنگی در جشنواره "بهشت در قاب تصویر"

دبیر جشنواره "بهشت در قاب تصویر" از حضور 70 مرکز فرهنگی در جشنواره "بهشت در قاب تصویر" خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی حیدری ضمن تشکر و قدردانی از حضور هنرمندان در جشنواره "بهشت در قاب تصویر" با اشاره به انتخاب عنوان این جشنواره گفت: نام جشنواره "بهشت در قاب تصویر" از جمله "روضه یعنی بهشت، بفرمایید بهشت" برگرفته شده است.
وی اظهارکرد: حضور در مکان های مذهبی برای خیلی از افراد همچون بهشت است و لذا دهه محرم و پخش کلیپ های مناسبتی، ما را برآن داشت تا جشنواره ای با عنوان "بهشت در قاب تصویر" برگزار کنیم.
وی افزود: 473 اثر به این جشنواره ارسال شد که شامل بخش های مستند 146 اثر، کلیپ و نماهنگ تصویری 116 کلیپ، انیمیشن 75 اثر، کلیپ و نماهنگ تصویری 62 اثر، نماهنگ صوتی، فیلم داستانی 62 اثر، اینفوموشن و موشن گرافیک 12 اثر بود.
دبیر جشنواره "بهشت در قاب تصویر" تصریح کرد: امسال حضور بانوان با تعداد 15 نفر بیشتر از سال قبل بود و تعداد هفت استان دیگر شامل ایلام، زنجان، ساری، تهران، همدان، اردبیل و بوشهر نیز آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند.

مصطفی حیدری ادامه داد: هدف ما از برگزاری این جشنواره شناسایی و توانمندسازی آثار هنرمندان و ظرفیت های بالقوه آنها بوده و هیچگاه به دنبال رقابت نبوده ایم و لذا از توانایی هنرمندان در ساخت آثار فرهنگی مذهبی در موقعیت های مختلف بهره خواهیم برد.
وی بیان کرد: 70 مرکز فرهنگی در این جشنواره شرکت کردند که از بین این مراکز تعداد 14 مرکز در تمامی حوزه ها آثاری را ارائه کرده و موفق به دریافت جوایزی شدند.

وی با اشاره به اکران آثار جشنواره گفت: آثار جشنواره "بهشت در قاب تصویر" روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه این هفته در شش سانس در محل فرهنگسرای پایداری اکران می شود که زمان پخش آنها متعاقباً از طریق سایت esfahanfrhang.ir اعلام خواهد شد.

نویسنده و کارگردان سینما عنوان کرد:
ماندگاری یک فیلم در گرو تأثیر گذاری آن بر مخاطب است
نویسنده و کارگردان سینما گفت: اگر بنا باشد کاری تأثیرگذار و ماندگار باشد و نزد مخاطب به خاطر سپرده شود باید کاری باشد که بر حس مخاطب اثر بگذارد و به اصطلاح دل نشین باشد که بدست آوردن این حس نیز کار آسانی نیست.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، هادی مقدم دوست به عنوان میهمان ویژه اختتامیه جشنواره بهشت در قاب تصویر ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر اصفهان برای چندمین بار و حضور در بین فیلمسازان این جشنواره پیرامون نکات فیلمسازی به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی بیان کرد: کارهای این جشنواره آثاری پذیرفتنی و سالم بودند که امید است در سال های بعدی ارتقای بیشتری به همراه داشته باشند.
وی افزود: توجه به عنصری به نام حس از نکات فیلمسازی است که منجر به ارتقای اثر و ماندگاری بیشتر آن برای امروز و آینده می شود، لذا وقتی به کارها اثر می گوییم این آثار طبیعتاً از حیث مشابهت زبانی و نسبت آن با کلمه اثر باید تأثیر بگذارد تا بتوان به آن کار ساخته شده، اثر گفت زیرا شرط لازم اثر، اثر گذاری است.
وی تصریح کرد: آنچه بر حس اثر می گذارد اولین چیزی است که به یادمان می ماند مثل ایجاد حیرت و شور در وجودمان، رفتار خوب یا بدی که برايمان اتفاق افتاده از مواردی هستند که از یادمان نمی رود.
مقدم دوست ادامه داد: اگر بنا باشد کاری تأثیرگذار و ماندگار باشد و نزد مخاطب به خاطر سپرده شود باید کاری باشد که بر حس مخاطب اثر بگذارد و به اصطلاح دل نشین باشد که بدست آوردن این حس نیز کار آسانی نیست.
نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: فیلمی که می سازیم باید آدم های غیر از خودمان و حتی خودمان را تحت تأثیر قرار دهد که در این مسیر کلیدواژه اصلی برای رسیدن به تأثیرگذاری و احساس این است که بتوانیم مفهوم و معرفتی که در موضوع مورد نظر هست را پیدا کرده و آن معرفت را تبدیل به یک اثر محسوس کنیم.

وی اظهار کرد: به طور مثال موضوع توسل و پناه بردن به خدا و ... مفاهیمی هستند که رسیدن به معرفت و مفهوم آنها، نقطه ای است برای تبدیل شدن به یک احساس و اینکه مخاطب را تحت تأثیر قرار داد.
وی افزود: باید خیلی زود راجع به موضوع فیلمی که میخواهیم بسازیم تصمیم بگیرم تا بتوانیم به موقع به کشف مفهوم و معرفت آن بپردازیم لذا دیر تصمیم گرفتن یکی از آفاتی است که باعث می شود کارها به سطح تأثیرگذاری لازم نرسند.
مقدم دوست بیان کرد: فیلم سازان همواره باید در حال کاوش باشند تا بتوانند به یک مفهوم و موضوع قطعی دست یابند زیرا اگر فرد آماده باشد و نسبت به موضوع خود زاویه دید و نگاهی عمیق داشته باشد آن وقت می تواند سخن خود را به مخاطب به صورت محسوس بیان و القا کند.
وی یادآور شد: مرحله مطالعاتی در زمینه موضوع انتخابی باید دبه صورت جدی دنبال شود که همراه با زندگی کردن با موضوع بوده و شکل مطالعه صحیح و روش تحقیق درست نیز در آن دخیل است.

برگزیدگان دومین جشنواره "بهشت در قاب تصویر" معرفی شدند
برگزیدگان دومین جشنواره "بهشت در قاب تصویر" روز جمعه نهم بهمن ماه در مراسم اختتامیه این جشنواره معرفی شدند.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، مراسم اختتامیه جشنواره بهشت در قاب تصویر با حضور مسئولین شهری در محل کتابخانه مرکزی برگزار شد.
تعداد 473 اثر به این جشنواره ارسال شد که شامل بخش های مستند 146 اثر، کلیپ و نماهنگ تصویری 116 کلیپ، انیمیشن 75 اثر، کلیپ و نماهنگ تصویری 62 اثر، نماهنگ صوتی، فیلم داستانی 62 اثر، اینفوموشن و موشن گرافیک 12 اثر بوده است.
برگزیدگان این مراسم در بخش های مستند، اینفوموشن، داستانی، پویانمایی، کلیپ و نماهنگ های صوتی، کلیپ و نماهنگ های تصویری و بخش آزاد معرفی شدند.
آثار خاک، روضه عشق، ریاح بُشری، هشت هشت، نشانی دوست، شهید لاوی، گره های گریان، طیبه، پُل معلق و پلاک در بخش مستند و قول دهیم تولید ملی استفاده کنیم، ملاقات با خدا و تکنیک های رسانه ای در بخش اینفوموشن برگزیده شدند.
در بخش داستانی نیز آثار ارتباط، بدون اشک، پُل، شیر مادر، باران خلاف نیست، با، خانه ای برای فروش و عامل سوم موفق به دریافت لوح تقدیر شدند.

همچنین آثار پروانه ای برای من، مجموعه قطره بازیگوش و گلستان اخلاق در بخش پویانمایی و گردان غواصان مروارید، هالکالی و به طاها به یاسین در بخش متفرقه و آزاد به عنوان آثار برتر معرفی شدند.
در بخش کلیپ و نماهنگ های صوتی و تصویری نیز به ترتیب آثار نورتر از نور، 9 دی، امام زمان(عج)، حقیقت غیر رسانه ای، محمدرسول ا...، مرواریدهای خاکی، غفلت، میام سوی تو با پای پیاده، فتح دیگری باید، غریب آشنا، چراغ شب، هم نوایی یا علی(ع)، مشکوکم و زیارت مخصوص لوح تقدیر دریافت کردند.
همچنین در ادامه این مراسم کلیپی در قالب یادبود مرحوم محمد حشمت نژاد تصویربردار و تقدیر از روح ا... جوانی به عنوان عکاس پخش شد.
گفتنی است؛ همزمان با ایام دهه فجر آثار برگزیده جشنواره "بهشت در قاب تصویر"، 14، 15 و 16 بهمن ماه ویژه عموم علاقه مندان در فرهنگسرای پایداری به نمایش در می آید.


 
کد خبر 218691

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.