جشن سپاهان در پاگشای برانکو/ دَبِل دقیقه نودی زردها

خبرگزاری ایمنا: سپاهان باز هم در آخرین ثانیه‌ها پرسپولیس را برد تا در هر دو بازی رفت و برگشت سرخ‌های پرسپولیس را مغلوب کرده باشد.

خبرگزاری ایمنا-
هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس
دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان
ورزشگاه: آزادی تهران
تماشاگر: حدود ۲۰ هزار نفر
گل‌ها: هادی نوروزی(۴۴) برای پرسپولیس- مهدی شریفی(۸۵) و لوسیانو پریرا(۹۰+۳) برای سپاهان
اخطارها: هادی نوروزی، مهدی طارمی و علی علیپور از پرسپولیس- احسان حاج صفی و وریا غفوری از سپاهان
اخراج: مجید بصیرت(مربی) از سپاهان
پرسپولیس: سوشا مکانی، رضا نورمحمدی، محمدرضا خان‌زاده، مایکل اومانیا، حمیدرضا علی‌عسگری، مهرداد کفشگری، احمد نورالهی، هادی نوروزی، فرناندو گابریل(۶۶- پیام صادقیان)، مهدی طارمی و محمد نوری
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ
سپاهان: شهاب گردان، وریا غفوری، هادی عقیلی، علی احمدی(۵۸- حسین پاپی)، احسان حاج صفی، علی کریمی، فوزیل موسایف، مهدی شریفی(۹۰+۲- جواهیر سوکای)، محرم نویدکیا(۵۷- رسول نویدکیا)، لوسیانو پریرا و عبدالله کرمی
سرمربی: حسین فرکی
کادر داوری: محمدرضا اکبریان، محمدرضا ابوالفضلی، آرمان اسعدی و رضا عادل
ناظر داوری: حسین عسگری
شرح بازی:
فرکی و برانکو، شاگرد و استاد قدیمی تیم‌های خود را با سیستم ۴-۲-۳-۱ راهی میدان کرده بودند. این ترکیب و گماردن دو هافبک دفاعی در ترکیب نشان می‌داد هر دو تیم در ابتدا می‌خواهند دروازه خود را حفظ کنند و سپس به فکر به ثمر رساندن گل باشند. بازی در نیمه نخست متعادل دنبال می‌شد و هر دو تیم موقعیت‌های خوبی برای پیش افتادن از حریف سنتی خود داشتند اما در دقایق پایانی نیمه نخست این هادی نوروزی بود که روی غفلت مدافع و هافبک راست سپاهان یعنی وریا غفوری و مهدی شریفی پرسپولیس را پیش انداخت.
در نیمه دوم اما سپاهان که چیزی برای از دست دادن نداشت سراپا حمله شد و این بازی بی محابای شاگردان فرکی نزدیک بود به ضرر آنها تمام شود و پرسپولیس در ضد حملات خطرناکش کار سپاهان را تمام کند اما هرچه که بود ریسک فرکی جواب داد و سپاهانی‌ها پا پس نکشیدند تا پس از به زمین آوردن رسول نویدکیا و حسین پاپی آهنگ هجومی تری به خود ببینند و بالاخره در دقیقه ۸۵ توسط مهدی شریفی گل تساوی را به ثمر برسانند. سپاهانی‌ها که می‌دیدند این یکی امتیاز چندان دردی از آنها دوا نمی‌کند در میان تعجب باز هم به شدت حملات خود افزودند و در عین ناباوری پرسپولیسی‌ها این شیمبا بود که گل دوم را هم به ثمر رساند تا ورزشگاه آزادی ساکت شود.
شرح گل:
۰-۱(۴۴- پرسپولیس)- ارسال نوراللهی از سمت راست با ضربه سر عقیلی منحرف شد تا روی پای نوروزی بنشیند و گل اول بازی را پرسپولیس به ثمر برساند.
۱-۱(۸۵- سپاهان)- پاپی از سمت چپ ارسال نرمی روی دروازه پرسپولیس داشت که با ضربه سر محکم علی کریمی همراه شد اما توپ پس از برخورد به علی عسگری جلوی پای شریفی افتاد و گل تساوی به ثمر رسید.
۲-۱(۹۰+۳- سپاهان)- پس از اینکه نوری در محوطه جریمه خودی توپ را از دست داد این حاج صفی بود که بلافاصله توپ را روی دروازه سانتر کرد و این لوسیانو پریرا بود که دروازه پرسپولیس را باز کرد.
دقایق حساس:
دقیقه ۳۳- پاس در عمق پرسپولیسی‌ها به طارمی رسید اما ضربه او در موقعیت تک به تک از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۳۶- پرتاب اوت بلند احسان حاج صفی در شلوغی محوطه جریمه به شریفی رسید اما شوت محکم شریفی را محمد نوری با سر از روی خط دروازه بیرون کشید.
دقیقه ۴۰- ضربه خطرناک هادی نوروزی از پشت محوطه جریمه از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۴۵+۲- در سردرگمی مدافعان سپاهان طارمی صاحب توپ شد و در یک موقعیت خطرناک ضربه‌اش را گردان گرفت.
دقیقه ۶۱- ضربه محکم گابریل از پشت محوطه جریمه را شهاب گردان مشت کرد.
دقیقه ۶۵- ارسال حسین پاپی و ضربه سر بسیار خطرناک لوسیانو پریرا را سوشا مکانی از روی خط دروازه جمع کرد.
دقیقه ۶۷- ضربه پای راست رسول نویدکیا از بین چندین مدافع پرسپولیس رد شد اما مکانی آماده بود و توپ را مهار کرد.
دقیقه ۷۷- پاس در عمق سپاهانی‌ها به شریفی رسید و او دروازه مکانی را باز کرد اما داور به اشتباه خطای آفساید اعلام کرد.
دقیقه ۸۰- شوت محکم هادی نوروزی روی ریباند یک کرنر را شهاب گردان به سختی راهی کرنر کرد.
اتفاق ویژه:
پس از سال‌ها سپاهان در هر دو بازی رفت و برگشت موفق به شکست پرسپولیس شد. نکته جالب اینکه هر دو پیروزی سپاهان با گل دقایق ۹۰ به بعد به دست آمده است.
بهترین بازیکن:
حسین پاپی و احسان حاج صفی به همراه دو گلزن این تیم یعنی لوسیانو پریرا و مهدی شریفی نقش کلیدی را در بازگشت رویایی سپاهان داشتند.
/۱۷

کد خبر 187288

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جلال بهزادنژاد ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    تصور هواداران سرخابی در مورد موفقیت های سپاهان: پول زیاد، جذب بازیکنان خوب و کادر فنی خوب! ولی اگر موفقیت های سپاهان را با نگرش متفاوتی بنگریم، متوجه مدیریت خوب این تیم میشویم. وقتی سپاهان در یک بازی فوق العاده حساس برای قهرمانی و کاملا حیثیتی از بازیکن تاثیر گذاری مثل خلعتبری بخاطر مسایل انضباطی از لیست 18 نفره خط میزنه و نیز از فرکی در همه شرایط حتی باشکست مقابل صبا و ملوان و... حمایت میکنه، نباید انتظاری جز قهرمانی داشت. دربازی دیروز اسطوره سپاهان بازوبند را به هادی عقیلی میده که به همه بازیکنان سرخابی درس بزرگی بده(دعوای کاپیتانی بین رحمتی و جباری و نکونام یادتون هست؟). دیروز سپاهان با بازیکنان بومی و آکادمی خودش آزادی را فتح کرد، بازیکنانی مثل محرم و رسول نویدکیا، احسان حاج صفی، حسین پاپی، مهدی شریفی و علی کریمی. موارد ذکر شده تنهابخشی از مدیریت سپاهانه که سرخابی ها همیشه باید در حسرتش بمونند.

    پاسخ سایت: 0

  • ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    2 0
    مهدی شریفی و احسان حاج صفی همیشه خوب بودن

    پاسخ سایت: 0

  • علی رضـــا ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    1
    درود بر شیر مردان سپــاهان..

    پاسخ سایت: 0