کاهش تقاضای زغال‌سنگ حرارتی چین با افزایش بارندگی‌ها

طبق اعلام انجمن حمل‌ونقل و توزیع زغال‌سنگ چین، تقاضای زغال‌سنگ برای تولید برق در چین به دلیل بارندگی زیاد که تولید برق آبی را افزایش می‌دهد، کاهش پیدا کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تولید برق‌آبی چین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۲.۹ درصد افزایش داشته است و به احتمال زیاد رشد دو رقمی را حفظ خواهد کرد. در نیمه اول سال گذشته، تولید و واردات زغال‌سنگ در چین و به‌دنبال آن تولید برق با این سوخت فسیلی افزایش داشت و کاهش قابل‌توجه تولید برق در ظرفیت عظیم انرژی آبی کشور به‌دلیل بارندگی ناکافی و خشکسالی را جبران کرد.

افزایش تولید برق فسیلی در سال ۲۰۲۳

با کاهش بارندگی در استان یون‌نان در جنوب چین به بیش از ۶۰ درصد در چهار ماه اول سال ۲۰۲۳، انرژی‌های تجدیدپذیر به جبران بخشی از عرضه فلج‌شده تولید برق‌آبی در این کشور کمک کردند، اما زغال‌سنگ ناجی کشور طی این روزها بود. با این حال در هفته‌های اخیر این استان بارندگی بیشتری داشت. پس از آغاز فصل سیل نیز فشار نیروگاه‌های آبی بر تولید برق حرارتی به تدریج آشکارتر خواهد شد.

کاهش تقاضای زغال‌سنگ حرارتی چین با افزایش بارندگی‌ها

افزایش ذخیره‌سازی و واردات زغال‌سنگ در چین

افزایش ظرفیت انرژی تجدیدپذیر، تولید برق از زغال‌سنگ را نیز تحت فشار قرار می‌دهد. با این حال چین واردات زغال‌سنگ خود را تاکنون در سال جاری افزایش داده است، زیرا در میان نوسانات قیمت‌های بین‌المللی، به‌دنبال ذخیره سوخت برای نیروگاه‌ها قبل از تابستان است که در چهار ماه اول سال ۲۰۲۴ نصف سطح سال گذشته بود. افزایش واردات زغال‌سنگ چین تاکنون در سال جاری، انتظارات قبلی را مبنی بر این‌که پکن شاهد خرید ثابت زغال‌سنگ در سال ۲۰۲۴ خواهد بود، نادیده می‌گیرد.

تولید زغال‌سنگ در این کشور طی سال جاری پس از آنکه مقامات استان شمالی شانشی (منطقه بزرگ تولید زغال‌سنگ) در فوریه به‌دنبال چندین حادثه مرگبار در معادن چین طی ماه‌های اخیر به کارگران معدن دستور دادند تولید را کاهش و بازرسی‌های ایمنی را بین مارس و می انجام دهند، دچار نوسان شد.

کد خبر 755279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.