آماده‌سازی پوش ضریح مطهر رضوی به‌مناسبت دهه کرامت

مسئول بخش خواهران خدمه حرم مطهر رضوی از آماده‌سازی پوش ضریح مطهر رضوی به مناسبت دهه کرامت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، سیده معصومه حسینی درباره جزئیات دوخت‌پوش ضریح مطهر، پوش سنگ مضجع شریف و کتیبه روضه منور حضرت رضا (ع) اظهارکرد: دوخت این پوش‌ها توسط خواهران خدمه کفشداری در اداره رواق خواهران حرم مطهر رضوی انجام شده است.

وی افزود: دوخت‌پوش ضریح مطهر رضوی برای نخستین بار در سال ۹۹ آغاز شد و این چهارمین پوش است که توسط خواهران خدام آماده شده است.

حسینی با بیان اینکه اندازه پوش سنگ مضجع یک متر در ۳۷ سانتیمتر، اندازه کتبه روضه منوره ۱۷ متر و پوش بالای ضریح مطهر دو متر و ۳۰ سانتی‌متر در چهار متر و ۵۲ سانتی‌متر طراحی شده است، خاطرنشان کرد: جواهر دوزی، پولک‌دوزی، سرمه‌دوزی، نگین‌دوزی از جمله کارهایی است که روی این پوش‌ها توسط ۲۱ نفر از بانوان خدمه خواهر و متخصص در این زمینه صورت گرفته است.

مسئول بخش خواهران خدمه حرم مطهر رضوی گفت: بانوان خادم برای دوخت پوش ضریح مطهر، پوش سنگ مضجع شریف و کتیبه روضه منور حضرت رضا (ع) به مدت چهار ماه به‌صورت شبانه‌روزی کار کردند.

حسینی اظهار کرد: پوش ضریح مطهر، پوش سنگ مضجع شریف و کتیبه روضه منور حضرت رضا (ع) به‌مناسبت دهه کرامت آماده شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر است در روز ولادت باسعادت حضرت علی‌بن‌موسی الرضا (ع) در ویژه مراسم باشکوه خطبه‌خوانی، صفه، تعویض پوش و پرچم در رواق امام خمینی (ره) اکران شود.

وی افزود: دوخت پوش ضریح مطهر، پوش سنگ مضجع شریف و کتیبه روضه منور حضرت رضا (ع) را در مناسبت‌های ویژه آینده نیز با همکاری خواهران خدمه ادامه می‌دهیم.

آماده‌سازی پوش ضریح مطهر رضوی به مناسبت دهه کرامت

کد خبر 754852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.