تکمیل طرح تصفیه‌خانه فاضلاب خمین با تزریق ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: طرح ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شهر خمین با تزریق ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی آبفا، حشمت‌اله عباسی با اشاره به بهره‌یرداری از فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب خمین در آینده‌ای نزدیک، اظهار کرد: در صورت تأمین به موقع اعتبار این پروژه در آینده نزدیک وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: با توجه به افزایش جمعیت شهری و مشکلات زیست محیطی همچنین عدم ظرفیت کافی تصفیه‌خانه فاضلاب، طرح ارتقای و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر خمین، دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: این طرح تاکنون ۹۸.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به طور آزمایشی در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

عباسی افزود: تاکنون برای طرح فاز دو تصفیه‌خانه فاضلاب خمین ۶۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام آن ۳۵۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار مورد نیاز است.

وی اظهار کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر خمین در ابتدا برای جمعیت ۴۳ هزار نفری این شهر و با ظرفیت هفت هزار و ۳۰۰ مترمکعب در شبانه روز ایجاد شد، اما اکنون مقرر است به ۱۴ هزار و ۶۰۰ مترمکعب در شبانه روز برای جمعیتی بیش از ۸۵ هزار نفر ارتقا یابد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با بیان اینکه اولویت وزارت نیرو، تأمین آب شُرب برای استفاده مردم و استفاده از پساب فاضلاب برای صنایع است، افزود: شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی آمادگی کامل برای تأمین آب مورد نیاز شهرک صنعتی خمین از پساب فاضلاب را دارد و این مهم، نیازمند همکاری صنایع این شهرک است.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم زمینه استفاده از پساب و جایگزینی آن به جای آب خام را در حوزه‌های مختلف استان فراهم کنیم.

به گزارش ایمنا، فرآیند تصفیه فاضلاب در مدول دوم تصفیه‌خانه خمین از نوع برکه تثبیت به همراه فیلتر سنگی است.

کد خبر 754783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.