اجرای بیش از ۵۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری در کردستان

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: از ابتدای اجرای پروژه فیبرنوری تا کنون پنج هزار و ۱۳۵ کیلومتر فیبرنوری در استان کردستان کابل کشی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت اظهار کرد: با تأمین امکانات و تجهیزات فنی در راستای تحقق اهداف پروژه فیبرنوری در استان، تاکنون پنج هزار و ۱۳۵ کیلومتر فیبرنوری در نقاط شهری، بین شهری، روستایی و جاده‌ای اجرا و کابل کشی شده است.

وی به تشریح مزایای فیبر نوری و اهمیت اجرای آن در استان پرداخت و افزود: تاکنون ۷۴۸ کیلومتر در نقاط شهری، ۱۳۶ کیلومتر در نقاط بین شهری و چهار هزار و ۲۵۱ کیلومتر در نقاط روستایی و جاده‌ای اجرا شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اعلام اینکه اولویت این مجموعه در ایجاد زیرساخت‌های مخابراتی در حوزه تلفن ثابت، اجرای کابل نوری در سطح استان است، خاطرنشان کرد: با همت و جدیت همکاران در تحقق پروژه‌های تعریف شده در حوزه فیبرنوری به عنوان استان پیشرو، موفق به ثبت عملکرد چشمگیر و قابل توجهی در سطح کشور شده‌ایم.

حکمت اضافه کرد: فناوری FTTH از سرویس‌های مبتنی بر زیرساخت فیبرنوری است که در حال حاضر هفت هزار و ۵۰۲ مشترک FTTH در استان از مزایای این سرویس بهره‌مند هستند.

وی تصریح کرد: در سال جاری شرکت مخابرات ایران بر اجرای پروژه نجما با هدف جهش به سمت تغییر تکنولوژی از سیم مسی به فیبرنوری به منظور بهینه سازی شبکه در راستای ارتقای کیفیت خدمات و پشتیبانی مناسب، افزایش سرعت و پهنای باند، رضایتمندی مشتریان و توسعه فناوری با اولویت توجیه اقتصادی با سرعت بیشتر تاکید دارد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: شرکت مخابرات ایران برنامه‌های مختلفی برای کاهش شکاف دیجیتالی، ایجاد زیرساخت سرویس‌های ویدئویی، اینترنت اشیا، سرویس‌های مبتنی بر متاورس و نسل پنج تلفن همراه را در دستور کار قرار داده است که این منطقه نیز در این راستا گام بر خواهد داشت.

کد خبر 754705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.