جشنواره قرآن و عترت، نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی بین دانشجویان دارد

رئیس دانشگاه کردستان گفت: دانشگاه‌ها به عنوان مراکز علم و دانش، نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی در بین جوانان دارند و برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره قرآن و عترت می‌تواند فرصتی مناسب برای دانشجویان باشد تا با آموزه‌های قرآن کریم بیشتر آشنا شده و در مسیر تعالیم آن گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حامد قادرزاده، امشب _جمعه بیست‌وهشتم اردیبهشت_ در آئین اختتامیه سی‌وهشتمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: سی‌وهشتمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویی با شرکت ۴۰۰ نفر از قرآنیان دانشگاه‌های سراسر کشور طی سه روز (روزهای ۲۶ تا ۲۸ اردیبهشت‌) به میزبانی دانشگاه کردستان در شهر سنندج برگزار شد.

وی افزود: این مسابقات در ۹ بخش و ۴۴ رشته برگزار شد که در آئین اختتامیه از برگزیدگان تجلیل به عمل خواهد آمد.

رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: ۱۶ نفر از داوران خانم و آقا از اساتید مطرح و برتر کشور کار داوری این دوره از مسابقات را برعهده داشتند.

قادرزاده تصریح کرد: در این جشنواره شرکت‌کنندگان بخش آوایی در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل قرآن، دعاخوانی، مداحی، اذان (بخش آقایان)، تواشیح (بخش آقایان) حفظ کل، حفظ ۲۰ جز، حفظ ۱۰ جز و حفظ پنج جز قرآن کریم در دو گروه بانوان و آقایان به رقابت با یکدیگر پرداختند.

وی ادامه داد: آزمون بخش کتبی این جشنواره نیز در رشته‌های پرسمان معارفی، تفسیر و ترجمه قرآن کریم، احکام، نماز، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه، سیره معصومین، سبک زندگی ایرانی اسلامی، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، حفظ و مفاهیم احادیث معصومین، حفظ فرازهای نهج‌البلاغه و حفظ فرازهای صحیفه سجادیه برگزار شد.

رئیس دانشگاه کردستان خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها به عنوان مراکز علم و دانش، نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی در بین جوانان دارند و برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره قرآن و عترت می‌تواند فرصتی مناسب برای دانشجویان باشد تا با آموزه‌های قرآن کریم بیشتر آشنا شده و در مسیر تعالیم آن گام بردارند.

قادرزاده اضافه کرد: خدا را شاکریم که با وجود همه هجمه‌ها علیه دین اسلام، روز به روز بر تعداد مسلمانان در دنیا اضافه می‌شود و قرآنیان در حال افزایش هستند.

کد خبر 754429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.