انتقاد امام جمعه چادگان از تصویب تعطیلی شنبه‌ها در مجلس

امام جمعه چادگان با امتقاد از تصویب تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه، گفت: امیدواریم شورای نگهبان با دقت بیشتری این موضوع را بررسی کند و طبق فرهنگ ایرانی اسلامی و نه سایر فرهنگ‌ها تصمیم بگیرد که به صلاح کشور و ملت باشد

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، سید محمود بنی جمالی ظهر امروز_ جمعه_ بیست و هشتم اردیبهشت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چادگان ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: ایران عزیزما و انقلاب اسلامی هرچه دارد به برکت حضور علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت معصومه (س) است که باعث شدند ایران خانه شیعه شود.

وی افزود: این حضور باعث ترویج مکتب پیامبر و اهل بیت بود و نوعی مؤسس و پایه‌گذار تفکر شیعی در انقلاب اسلامی در این خطه از جغرافیای کره خاکی شد و ما تشیع را مدیون امام رضا (ع) هستیم.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: خاستگاه انقلاب اسلامی شهر مقدس قم است و اگر این خطه از ایران اهمیت یافت به خاطر حضور حضرت فاطمه معصومه (س) است.

حجت الاسلام بنی جمالی تصریح کرد: در گذشته علما در نجف از امیرالمومنین (ع) کسب فیض می‌کردند، زمانی که از عراق رانده شدند به قم آمدند و همان فیوضات علمی را در قم کسب کردند و همه از برکات معنوی این کریمه اهل بیت است.

وی اضافه کرد: حوزه مقدسه قم و انقلاب اسلامی از برکات حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) است که جهان را مدیریت می‌کنند، اینکه انقلاب اسلامی امروز پیشگام و پیشتاز است و پرچم شیعه بالاست از برکت حضور امام رضا (ع) در کشورمان است.

امام جمعه چادگان گفت: اینکه حاج قاسم عزیز ما افتخار خادمی حضرت رضا (ع) را دارد و رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جدید را با زیارت و استمداد از امام رضا (ع) آغاز می‌کند نشان از رهبری انقلاب اسلامی توسط امام رضا (ع) دارد.

حجت الاسلام بنی جمالی در ادامه بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در دقایق نود قانونی چالش برانگیز را تصویب کرد که موضوعی با این اهمیت را با عجله و شتاب تصویب و تبدیل به قانون خواهد شد.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: فرهنگ ما ایرانی و اسلامی است و مردم کشورمان مسلمان هستند و تعطیلی پنجشنبه جزئی از زندگی و فرهنگ ما است و مردم ما با این موضوع مأنوس هستند.

حجت الاسلام بنی جمالی در ادامه گفت: اگر از لحاظ شرعی هم این موضوع مشکلی نداشته باشد ولی باز هم بعد فرهنگی آن باقی می‌ماند زیرا با جامعه ما سنخیتی ندارد.

وی افزود: توضیح معقولی برای این کار وجود نداشت زیرا تجارت با اروپا و سایر کشورها یک پروسه چندین ماهه و زمان‌بر است و کشور ما در هیچ یک از موضوعات تابع کشورهای دیگر نبوده است.

امام جمعه چادگان اضافه کرد: انقلاب اسلامی همواره صف شکن بوده و اکنون هم نباید دنباله‌رو کشورهای مدعی اسلامیت باشد و نباید مدت طولانی از این امر بگذرد که بعد پی به خطای خود ببریم.

حجت الاسلام بنی جمالی گفت: امیدواریم شورای نگهبان با دقت بیشتری این موضوع را بررسی کند و طبق فرهنگ ایرانی اسلامی و نه سایر فرهنگ‌ها تصمیم بگیرد که به صلاح کشور و ملت باشد.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح درمانگاه تخصصی شهر چادگان بیان کرد: روز گذشته شاهد افتتاح درمانگاه تخصصی بوعلی بودیم که از همه عوامل مؤثر در این زمینه، کادر درمان زحمت کش، خیرین و خیریه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی و مدیر بیمارستان کمال تشکر را دارم.

امام جمعه چادگان گفت: با افتتاح این بخش از بیمارستان دیگر لازم نیست مردم شهرستان به سایر شهرها و مرکز استان مهاجرت کنند تا خدمات درمانی دریافت کنند که این امر جای تبریک دارد.

حجت الاسلام بنی جمالی خاطرنشان کرد: طبق قول رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در این دولت تمام پروژه‌های نیمه تمام بهداشتی و درمانی به انمام خواهد رسید.

وی اضافه کرد: سی تی اسکن شهرستان تا پایان سال جاری تمام خواهد شد و ستاد که در حال ساخت است و پروژه شبکه بهداشت هم تا پایان سال تمام می‌شود.

امام جمعه چادگان با اشاره به در پیش بودن روز جمعیت تاکید کرد: در روز گذشته هم موضوع جمعیت با دغدغه مطرح شد و اهمیت زیادی دارد چون یکی از مؤلفه‌های قدرت هر کشوری است که باید برای موفقیت از نیروی جوان برخوردار باشد.

حجت الاسلام بنی جمالی گفت: درگاه جمعیتی کشورمان تا چند سال دیگر بسته خواهد شد و اگر نتوانیم این خلأ را پر کنیم وارد سیاه‌چاله جمعیتی که بسیار خطرناک است، می‌شویم.

وی افزود: همه باید برای حل این مسئله تلاش کنیم و جوانان به ازدواج آسان تشویق شوند و از طلاق جلوگیری شود.

امام جمعه چادگان تصریح کرد: زمانی که جامعه جهانی در تمامی عرصه‌های بهداشتی و درمانی کشورمان را تحریم کرده بودند ولی در کاهش جمعیت کمک کردند

حجت الاسلام بنی جمالی گفت: امید واریم تمامی مسئولان و شبکه بهداشت در این زمینه تلاش کنند تا ازدواج جوانان تسهیل شود و فرهنگ فرزندآوری هم گسترش یابد.

کد خبر 754377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.