۳۰۰ دانش آموز برگزیده مسابقات علمی پژوهشی تیران تجلیل شدند

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون گفت: حدود ۳۰۰ دانش آموز این شهرستان طی یکسال گذشته موفق به کسب عنوان های برتر رقابت های علمی، پژوهشی شدند که از آنان تجلیل می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از اصفهان، حسین صایبی امروز_ _پنجشنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت_ در همایش تجلیل از ستارگان تیران و کرون اظهار کرد: رقابت‌های علمی و آموزشی، پژوهشی و آزمایشگاهی دانش آموزان فرصتی برای شناسایی ظرفیت‌های علمی این قشر بوده و همین رویداد به هدایت تحصیلی مدرسه‌ای و دانشگاهی آنان کمک می‌کند.

وی افزود: نیمی از دانش آموزان تیران و کرون در این مسابقات شرکت کرده‌اند که نفرات برتر هر رشته به مرحله استانی راه یافتند و سال گذشته یکی از دانش آموزان در رشته برنامه نویسی رتبه برتر کشوری را کسب کرد.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون ادامه داد: ۳۰۰ نفرات از دانش آموزان این شهرستان در سطح منطقه‌ای و استانی رتبه اول تا سوم را کسب کرده‌اند که در جشن ستارگان از آنان تجلیل می‌شود.

صایبی با بیان اینکه زیرساخت‌های هنرستان‌ها و آزمایشگاه‌های مدارس نیاز به توسعه زیرساختی دارد، تصریح کرد: کمبود امکانات مانع از پیشرفت فعالیت‌ها و برنامه‌های علمی و آزمایشگاهی دانش آموزان می‌شود.

وی اضافه کرد: تنها پژوهش‌سرا دانش آموزی این شهرستان به امکانات زیرساختی و تجهیزات نیاز دارد و با وجود برنامه‌های متنوع استقبال خوبی از سوی دانش آموزان شده است.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد دانش آموزان این منطقه در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: مهارت آموزی مورد اقبال عمومی بوده و توانسته‌اند ایده‌ها و طرح‌های جدید ارائه دهند.

صایبی اضافه کرد: با وجود چنین ظرفیت و استعداد در بین دانش آموزان تجهیز کارگاه‌های هنرستان‌ها لازم است.

وی به تأسیس هنرستان کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این اقدام با وجود ظرفیت کشاورزی فعال در این خطه به رشد علمی و اشتغال‌زایی کمک می‌کند.
مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون همچنین به تجلیل از یکصد دانش‌آموز برتر رشته‌های فرهنگی و هنری این شهرستان اشاره کرد و گفت: این دانش آموزان به مرحله استانی راه یافته‌اند.

صایبی ادامه داد: از ظرفیت آنان در برنامه‌های مدرسه و آموزش و پرورش استفاده شده و کمتر گروه‌های هنری به مدارس دعوت شده‌اند چرا که همین گروه‌ها هم از استعدادهای دانش آموزان در برنامه‌های خود استفاده می‌کنند.

کد خبر 754231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.