ضرورت شناسایی و معرفی شخصیت‌های برجسته کردستان به مردم

استاندار کردستان گفت: وظیفه ما است که برای شناسایی چهره‌ها و مفاخر برجسته استان کردستان به مردم و نسل‌های آینده، بیش از پیش فعالیت کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت_ در کنگره استانی بزرگداشت ملأ عبدالله باشماق که در روستای باشماق دهگلان برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکریم که امروز در منطقه لیلاخ و در روستای باشماق که یک منطقه زرخیز و بسیار مستعد برای کشت و کار و هدف گردشگری است، برای بزرگداشت شخصیتی بزرگ همچون ملأ عبدالله باشماق که از مفاخر استان هستند، گرد هم آمده‌ایم.

وی با بیان اینکه شخصیت علمی اخلاقی و معنوی ماموستا عبدالله باشماق را گرامی می‌داریم، افزود: مفتخریم به وجود بزرگانی همچون مرحوم ملأ عبدالله باشماق و سایر بزرگان علم و عرفان و طریقت که در استان ما به عنوان ستاره‌های درخشان و مفاخر معنوی مطرح هستند.

استاندار کردستان تاکید کرد: این وظیفه ماست که برای شناسایی چهره‌ها و مفاخر برجسته استان کردستان به مردم و نسل‌های آینده بیش از پیش فعالیت کنیم.

زارعی‌کوشا ادامه داد: منطقه لیلاخ و دهگلان، یک منطقه بسیار مستعد و زیباست که علاوه بر همه ظرفیت‌های خدادادی از نیروی انسانی بسیار مستعد و توانمندی برخوردار است.

وی تصریح کرد: خرسندیم که در مجموعه مدیریتی استان تعداد قابل توجهی از فرزندان این دیار مشغول به خدمت هستند و بار خدمت را در استان به دوش می‌کشند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه روستای باشماق ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری دارد، افزود: برای اجرای کامل طرح هادی و ثبت این روستا به عنوان روستای هدف گردشگری اقدامات لازم را انجام خواهیم داد و هر آنچه را که تقاضای اهالی روستای باشماق باشد، پیگیری می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از کتیبه دبیرخانه کنگره دائمی ماموستا ملأ عبدالله باشماق رونمایی شد و از دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره نیز تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 754156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.