صنایع دارای تیم‌های نوآوری وام یک‌ میلیاردی می‌گیرند

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: هر واحدهای تولیدی که درون شرکت تیم‌های نوآوری مستقر کنند، به ازای هر تیم تا سقف یک‌ میلیارد تومان تسهیلات با شرایط ویژه دریافت خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی صبح امروز -سه‌شنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت- در حاشیه بازدید از شرکت نفیس‌نخ اظهار کرد: پیگیری تمام فرصت‌های ویژه در حوزه امنیت غذایی، انرژی، سلامت، تجهیزات پزشکی، آب، معدن و محیط زیست از عمده برنامه‌های معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در سال جاری است.

وی افزود: واحدهای تولیدی که درون شرکت تیم‌های نوآوری مستقر هستند، به ازای هر تیم تا سقف یک میلیارد تومان تسهیلات با شرایط ویژه دریافت خواهند گرفت.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه اعتبار مالیاتی بسیار مهم است، تصریح کرد: بزرگ‌ترین توصیه و حمایت ما اعطای تسهیلات از محل اعتبار مالیاتی است که واحدهای تحقیق و توسعه شرکت‌ها را تقویت می‌کند.

دهقانی فیروزآبادی اضافه کرد: امروز از دو واحد تولیدی رزین راهبردی در صنعت خودرو و لوازم خانگی و تولیدکننده نخ در استان قزوین بازدید کردیم که همه آن‌ها خطوط تولید جدیدی راه‌اندازی کردند و کالاهای زیرساختی را تولید می‌کنند و در اختیار صنایع پایین دست قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: لزومی ندارد که در بحث تحقیقی برای یک واحد تولیدی صندوق تشکیل شود، زیرا برای شرکتی که ۱۰۰ میلیارد تومان مالیات مستقیم می‌دهد، گرفتن تسهیلات ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومانی ساده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تصریح کرد: قانون جهش تولید در سال ۱۴۰۱ مصوب شده است و به خوبی اجرا می‌شود، تا جایی که تسهیلات شایسته‌ای در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری قرار داده است، شاید معاونت علمی نتواند به‌صورت مستقیم به واحدهای تولیدی کمک کند از جمله تخصیص ارز واردات که مورد پیگیری صنایع است، اما در بعضی موارد به ویژه علمی و تحقیقاتی می‌تواند به‌صورت مستقیم وارد عمل شود.

دهقانی فیروزآبادی گفت: به واحدهای تولیدی بزرگ توصیه می‌کنیم که با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، زمینه دریافت تسهیلات و حمایت‌های معنوی را افزایش دهند.

کد خبر 753482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.