پیش‌بینی برداشت بیش از ۹۳ هزار تن گندم از مزارع شهرستان میاندوآب

معاون سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در سال‌جاری بیش از ۱۸ هزار و ۶۱۹ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصول گندم اختصاص پیدا کرده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۳ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان، رضا مقدم، امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در راستای اجرای مانور مبارزه با بیماری‌های لکه‌برگی غلات در شهرستان میاندوآب اظهار کرد: قبل از شروع بارندگی‌ها، جهت جلوگیری از گسترش بیماری به سایر مناطق، در سطح ۴۸۰ هکتار از مزارع غلات، کانون‌کوبی انجام شده است.

وی افزود: همچنین در راستای کنترل بیماری زنگ زرد، ارقام گندم مقاوم به این بیماری از جمله پیشگام و میهن توسط کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان جهت کشت به گندم‌کاران توصیه شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان و رئیس جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب گفت: مانور مبارزه با بیماری‌های لکه‌برگی غلات به ویژه زنگ زرد در راستای صیانت از دسترنج کشاورزان با حضور ۲۷ اکیپ شامل هشت اکیپ از کارشناسان ستاد مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی، ۱۶ اکیپ از کارشناسان شرکت‌های فنی مهندسی کشاورزی، سه اکیپ از مسئولان فنی داروخانه‌ها و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی این شهرستان، صبح امروز در مزارع غلات برگزار شد.

مقدم ادامه داد: با توجه به بارندگی‌های اخیر، افزایش رطوبت در مزارع و شرایط آب‌وهوایی مساعد از جمله دمای بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد برای گسترش بیماری‌های لکه برگی غلات به ویژه زنگ زرد گندم، پایش، ردیابی و کنترل بیماری در مزارع گندم منطقه ضروری است.

وی تصریح کرد: در راستای کنترل عوامل خسارت‌زا و تولید محصول سالم، تاکنون در ۱۶ هزار و ۱۴۳ هکتار از مزارع گندم با علف‌های هرز و در هشت هزار و ۷۹۶ هکتار از مزارع گندم با آفت سن غلات در مرحله مادری مبازره انجام گرفته است.

مقدم خاطرنشان کرد: گندم به عنوان یک محصول استراتژیک، عمده‌ترین محصول زراعی شهرستان میاندوآب است که در سال‌جاری بیش از ۱۸ هزار و ۶۱۹ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصول گندم اختصاص پیدا کرده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۳ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

کد خبر 751825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.