ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی  استان فارس تکمیل شد

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از تکمیل 100 درصدی ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی این استان در اردیبهشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمد ثابت اقلیدی امروز _ چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه‌های داخلی و خارجی که در قالب توری سه روزه از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این استان بازدید داشتند، اظهار کرد: بالغ بر ۳۶ درصد از آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی کشور مربوط به استان فارس است.

وی افزود: اساساً برند توریسم فرهنگی ایران پرسپولیس (تخت جمشید) شکل داده است که در جوار آن آثار دیگری بنا نهاده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس با اشاره به هفته نکوداشت شیراز و جذابیت‌های این کلان شهر در اردیبهشت تصریح کرد: هم اینک ۱۰۰ درصد ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تا آخر اردیبهشت ماه تکمیل شده است.

ثابت اقلیدی ادامه داد: اقدامات و برنامه‌های تحولی در راستای مرمت و احیای آثار تاریخی فارس در دستور کار قرار گرفته است، به طوری که می‌توان به فاز نخست مرمت سنگ نگاره‌ها و نقوش هخامنشی و ساسانی و همچنین نورپردازی آثار اشاره کرد.

وی اضافه کرد: رایزنی‌ها با شهرداری‌های شهرستان‌های استان که دارای سنگ نگاره و نقوش سنگی هستند هم رایزنی انجام شده تا اقدامات مرمتی دنبال شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس همچنین از راه‌اندازی کمپین «این، به اون در» در راستای منویات مقام معظم رهبری و روایات واقعی دوران ساسانی در حوزه تمدنی توسط یک تیم تخصصی به عنوان یک برنامه شاخص و کلان در سال جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: در شهرستان‌های کازرون، مرودشت و داراب سنگ نگاره‌هایی با مضمون پیروزی ایرانیان بر رومیان وجود دارد که این رخداد تاریخی در قالب کمپین مذکور روایت می‌شود.

به گزارش ایمنا، با هدف معرفی بهتر جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان فارس در ابعاد ملی و بین المللی، تور رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از این استان به مدت ۳ روز در حال برگزاری است.

در این تور خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران ایرانی و خارجی حضور دارند که در روز نخست سفر به استان فارس به شهرستان کازرون رفتند و از میراث جهانی منظر ساسانی فارس بازدید داشتند. در این بازدید تیم رسانه‌ای از شهر جهانی بی شاپور و تنگ چوگان بازدید داشتند. همچنین در دومین روز از این سفر تیم رسانه‌ای از مجموعه‌های جهانی پاسارگاد و تخت جمشید و مجموعه فرهنگی و تاریخی حافظ بازدید داشتند.

کد خبر 751811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.