۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
برپایی میز خدمت دادگستری در کرمانشاه

با حضور رئیس کل دادگستری شهرستان کرمانشاه، میز خدمت دادگستری در شهر کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، صبح امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ میز خدمت دادگستری شهرستان کرمانشاه با هدف رفع مشکلات حقوقی و قضائی اهالی شهرستان کرمانشاه در محل دادگستری کرمانشاه و با حضور منوچهر فتاحی رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمانشاه و معاونین و مهرداد چراغی رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه برگزار شد.

در حاشیه این برپایی این میز خدمت، منوچهر فتاحی رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه اظهار کرد: امروز با حضور و همکاری سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه و پایگاه بسیج دادگستری استان، ملاقات عمومی در خدمت بعضی از همشهریان برگزار کردیم.

وی افزود: در این میز خدمت، معاونان دادگستری نیز حضور داشتند و بیش از یکصد نفر از مراجعین پذیرفته شدند و مشکلات آن‌ها استماع و بررسی و دستورات لازم صادر شد تا به شعب مربوطه ارجاع شود.

رئیس دادگستری شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: از اصحاب دعوا و همشهریان درخواست می‌کنم تا آنجا که مقدور است، اختلافاتی که بین آن‌ها ایجاد شده است از جمله اختلافات حقوقی، کیفری و دعاوی که در حوزه رسیدگی و صلاحیت محاکم خانواده است را از طریق سازش و استفاده از نهادهای سازشی مثل شعب شوراهای حل اختلاف انجام دهند.

فتاحی ادامه داد: این کار از اتلاف وقت همشهریان جلوگیری می‌کند و از طرفی همکاران قضائی این فرصت را پیدا می‌کنند که به پرونده‌های مهم‌تری رسیدگی کنند.

وی گفت: پیگیری و رسیدگی به دعوای بین مردم از طریق نهادهای صلح و سازش سبب نهادینه شدن فرهنگ مدارا، سازش، آرامش، صلح در جامعه خواهد شد.

مهرداد چراغی، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه نیز به خبرنگار ایمنا تاکید کرد: با همکاری دستگاه قضائی و پایگاه مقاومت دادگستری استان، امروز در سالن اجتماعات دادگستری کل استان کرمانشاه میز خدمتی با هدف تسهیل در رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضائی شهروندان برگزار شد.

وی افزود: این میز خدمت که با حضور رئیس محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمانشاه و معاونان او برگزار شد مورد استقبال همشهریان قرار گرفت.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه اظهار کرد: بیش از یکصد نفر از مراجعان مشکلات خود را مطرح و دستورات لازم را برای تسریع در رسیدگی به مشکلات خود دریافت کردند.

کد خبر 751766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.