معلمان پرچم‌دار زنده نگه‌داشتن هویت ایرانی اسلامی در کودکان و نوجوانان هستند

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از مهم‌ترین موارد انتظار از معلمان این است که احساس هویت ایرانی و اسلامی را در کودکان و نوجوانان زنده نگه دارند تا کودکان و نوجوانان به ایرانی بودن خود افتخار کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی آموزش و پرورش کردستان، فرشته حشمتیان امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در آئین استانی گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه استان کردستان در سنندج اظهار کرد: معلمی پیشه انبیای الهی است و همان‌طور که پیامبران پیام‌آور خداوند تبارک و تعالی برای آدمیان بودند، معلمان نیز هدفی مشابه و مقدس دارند.

وی رسالت معلمان را شنوا کردن گوش‌ها و بینا ساختن چشم‌ها دانست و افزود: معلم راهنمای کشف گنجینه‌های علم و معرفت بوده و همان کیمیاگری است که با اکسیر دانش، مس وجود آدمی را به زر تبدیل می‌کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه معلمان در واقع معمار آینده هستند، خاطرنشان کرد: معلمان با علم و آگاهی زمینه‌ساز موفقیت‌های بزرگ هستند و با تعلیم و تربیت نونهالان، آینده کشور را می‌سازند.

حشمتیان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موارد انتظار از معلمان این است که احساس هویت ایرانی و اسلامی را در کودکان و نوجوانان زنده نگه دارند تا کودکان و نوجوانان به ایرانی بودن خود افتخار کنند.

وی گفت: اثرگذاری و اثربخشی جامعه فرهنگیان باید به نحوی باشد که سایر گروه‌های جامعه از شأن معلمان دفاع کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، نهاد آموزش و پرورش را مسئول تربیت نسل آینده و توانمند کردن دانش‌آموزان برای پذیرفتن مسئولیت در آینده دانست و اضافه کرد: مردم باید برای ارتقای آموزش و پرورش نقش‌آفرینی کنند که یکی از کارهای اساسی و اصلی آموزش و پرورش مردمی‌سازی آن با بهره‌گیری از خانواده‌ها است.

حشمتیان در این آئین با اشاره به فعالیت ستاد روایت پیشرفت آموزش و پرورش نیز افزود: این ستاد ذیل ستاد ملی روایت پیشرفت دولت فعالیت می‌کند.

روند انتخاب معلمان نمونه استانی و کشوری

هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این آئین اظهار کرد: اعتلای فرهنگ عمومی تکریم معلمان کوشا، تقویت خودباوری و ایجاد انگیزه و تقویت جایگاه اجتماعی معلمان در جامعه و مدارس، از اهداف برنامه‌های گرامیداشت مقام معلم است.

وی از اجرای این برنامه شناسایی معلمان نمونه در چهار سطح مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری خبر داد و افزود: ۴۵۰۰ نفر از فرهنگیان استان در این برنامه شرکت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: ۲۵۰۰ نفر از این تعداد به مرحله شهرستانی راه یافته و ۵۱ نفر نیز موفق به راهیابی به مرحله استانی شدند.

ناظمی‌جلال به برگزیده شده معلمان نمونه در سطح کشور و استان نیز پرداخت و گفت: آرمان حسنی از منطقه زیویه، به عنوان معلم نمونه کشوری برگزیده شد و سه فرهنگی دیگر نیز منتخب استانی برنامه شناسایی معلمان نمونه شدند.

وی با اشاره به عوامل کیفیت‌بخشی گفت: شش نفر از فرهنگیان کردستان به عنوان عوامل نمونه کیفیت‌بخشی در سطح استان معرفی انتخاب شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به رویکرد متفاوت وزارت آموزش و پرورش در برنامه شناسایی معلمان نمونه نیز پرداخت و گفت: سال جاری برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم و شناسایی معلمان نمونه با محوریت خانواده‌ها و گروه‌های مختلف جامعه صورت گرفته است.

در ادامه این آئین، گروه موسیقی هنرستان ماموستا هژار و دکلمه دانش‌آموزی به اجرای برنامه‌های خود پرداختند.

در پایان برنامه نیز از معلم نمونه کشوری، معلمان نمونه استانی، پیشکسوتان نمونه فرهنگی، معلمان نمونه جهادگر و دو مربی افتخارآفرین کردستانی که به همراه تیم والیبال دانش‌آموزان قهرمان جهان شدند، تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 751739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.