«اصپاک» بیش از ۱۳ هزار مشترک دارد/ مدیریت پسماند در اصفهان، هوشمند و مشارکت‌مبنا است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سامانه اصپاک بیش از ۱۳ هزار مشترک در شهر اصفهان دارد که امیدواریم تا پایان سال به مرز ۵۰ هزار مشترک برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدامیر سامع امروز_چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در سی‌ودومین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اظهار کرد: پس از ۳۵ سال برنامه‌ریزی و اقدام مستمر امروز مدیریت پسماند شهر اصفهان در این نقطه قرار دارد.

وی افزود: طی سال‌های گذشته اقداماتی انجام شده و امروز مدیریت پسماند یک مدیریت هوشمند، دانش‌مبنا، محیط زیستی و مدیریت سبز است، این نتیجه تلاش تمام افرادی است از گذشته‌های دور تلاش کردند و در این دوره مدیریت شهری در این نقطه قرار داریم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که در حوزه تفکیک از مبدا پسماندها فرازها و فرودهایی در سال‌های گذشته داشتیم، گفت: در حال حاضر ۱۲ درصد تفکیک از مبدا انجام می‌شود که امیدوارم تا پایان سال به ۱۵ درصد برسد.

سامع خاطرنشان کرد: سامانه اصپاک بیش از ۱۳ هزار مشترک در شهر اصفهان دارد که امیدواریم تا پایان سال به مرز ۵۰ هزار مشترک برسد.

وی با اشاره به حوزه پسماندهای تر گفت: کارخانه در دهه ۷۰ دو خط و یک خط در دهه ۸۰ داشته است، از سال ۹۵ تا ۹۸ دو خط جدید احداث شد و سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید و جایگزین خطوط قبلی شد؛ امروز سه خط با ظرفیت ۱۰۰۰ تن داریم.

وی ادامه داد: کودی که در شهر اصفهان تولید می‌شود، سال ۸۰ استاندارد ملی ایران را دریافت کرد و این شرایط ادامه پیدا کرده است.

شیرابه با استفاده از روش‌های دانش‌بنیان تبدیل به آب قابل استفاده در فضای سبز می‌شود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه دو خط ۱۰ تن پیرولیز در شهر کار کرده است، تصریح کرد: با قراردادی که در سال ۱۴۰۲ با دانشگاه منعقد شد، طرح هاضم ملی با ظرفیت پنج تن در روز به‌صورت کامل تهیه و شده و در حال حاضر برای انتخاب پیمانکار آماده است، این خط برای اولین بار با این ظرفیت به مناقصه گذاشته می‌شود.

سامع با بیان اینکه تمام شهرها با معضل پسماندهای ساختمانی مواجه هستند، گفت: روزانه بین ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تن پسماند ساختمانی تولید می‌شود که با راه‌اندازی این خط بازیافت توسط بخش خصوصی که در این حوزه با سابقه ۲۰ ساله فعال هستند، بازیافت این نوع پسماند نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از معضلاتی که بیشتر کارخانه‌های پسماند دارند، از تصفیه شیرابه است، تصریح کرد: در تهران فعالیت‌های خوبی انجام شد، اما برای نخستین‌بار در کشور با استفاده از روش‌های دانش‌بنیان و بایوشیمی توانستیم این اقدام را در مجموعه کوچک انجام دهیم و این شیرابه تبدیل به آب قابل استفاده در فضای سبز می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در سند برنامه ۱۴۰۵ سازمان مدیریت پسماند دو هدف اصلی و تعدادی زیر هدف وجود دارد و با حدود ۴۰ شاخص اصلی کارهای سازمان مدیریت می‌شود، تصریح کرد: برنامه ۱۴۱۰ شهر اصفهان تدوین شده و از سال ۱۴۰۳ برنامه شهر بر این اساس تدوین می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مدیریت پسماند در اصفهان، مدیریتی هوشمند، مشارکت‌مبنا و مبتنی بر مدیریت سبز بوده و از چرخه‌ای صحیح برخوردار است که این امر نتیجه تلاش مدیران قبلی و فعلی مدیریت شهری است.

کد خبر 751669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.