اصفهان قطب مدیریت پسماند در کشور است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در دهه ۸۰ تنها یک جداسازی پسماند خشک در کارخانه پسماند اصفهان انجام می‌شد، اما امروز به جایی رسیده که می‌توان ادعا کرد یک قطب مدیریت پسماند در کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمدرضا لاهیجان‌زاده امروز_چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در سی‌ودومین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اظهار کرد: در دهه ۸۰ تنها یک جداسازی پسماند خشک در کارخانه پسماند اصفهان انجام می‌شد و تا حدودی کود کمپوست تولید می‌شد که کیفیت لازم را نداشت، اما امروز به جایی رسیده که می‌توان ادعا کرد یک قطب مدیریت پسماند در کشور است.

وی افزود: سال‌ها پیش ۸۵ هزار میلیارد تومان گردش مالی پسماند مجاز در کشور بود که در حال حاضر بسیار بالاتر رفته است، البته بخشی از اسناد به‌صورت غیر قانونی مدیریت می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: مدیریت پسماند یک صنعت در کشور است که می‌تواند علاوه بر حفاظت از محیط زیست در اشتغال نیز مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه از دو سال گذشته تا کنون با جدیت بیشتر خروج واحدهای آلاینده را از اصفهان آغاز کردیم که ریخته‌گری یکی از آن‌ها بود و حدود ۵۴ ریخته‌گری قرارداد منعقد کردند تا به شهرک بزرگ منتقل شوند، گفت: در حال حاضر شهرک در حال احداث است که تا پایان سال جاری واحدها منتقل شوند، همچنین برای سایر این واحدها یک عرصه ۵۰ هکتاری اختصاص داده شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه مشکل زمین طلاسازها رفع شده و سند صادر شده است، گفت: حدود ۱۰۰ واحد طلاسازی برای انتقال طلاسازها به مکانی مجزا، اختصاص داده می‌شود.

لاهیجان‌زاده با بیان اینکه سال گذشته به مدت دو ماه در زمان وارونگی دما، ۳۰۵ واحد آجرسازی واقع در شعاع ۵۰ کیلومتری پلمب شد، ادامه داد: این اقدام در کنترل آلودگی هوا بسیار تأثیرگذار بود؛ در سال گذشته با بیش از ۳۰۰ واحد برخورد قضائی و ممانعت از فعالیت انجام شد، همچنین ۷۰ واحد سیستم کنترل آلودگی هوا نصب کردند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۵ درصد افزایش تعداد روزهای سالم را نسبت به سالم ما قبل آن داشتیم، افزود: در حال حاضر مجموعه دولت، قوه قضائیه و قوانین مصوب در مجلس شورای اسلامی به سوی مدیریت محیط زیست است تا در سال‌های آینده شرایط خوبی برای مردم رقم بزنیم.

کد خبر 751659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.