احداث کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی با ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: احداث پروژه بازیافت نخاله‌های ساختمانی از جمله پروژه‌های شاخص این سازمان است که به‌صورت مشارکتی و با ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، غلامرضا ساکتی امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در سی‌ودومین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اظهار کرد: محیط زیست بحث بسیار اساسی در تمام دنیا بوده و چرخه حیات ما به آن وابسته است، مدیریت پسماند در شهر بزرگی همچون اصفهان رسالت بسیار سنگینی دارد.

وی با بیان اینکه تلاش‌های بسیار زیادی در این دوره مدیریت شهری در حوزه مدیریت پسماند انجام شده است، افزود: امروز بهره‌برداری از تصفیه شیرابه پسماند که بسیار خطرناک است را خواهیم داشت، آغاز عملیات احداث کارخانه بازیافت پسماند ساختمانی با ظرفیت ۱۸۰۰ تن در روز انجام می‌شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به آغاز عملیات احداث محل جمع‌آوری پسماند خشک، گفت: این اقدام به ساماندهی انبارهای بازیافت در شهر اصفهان کمک می‌کند.

ساکتی با اشاره به تصفیه‌خانه شیرابه، تصریح کرد: در گذشته هدایت شیرابه از سالن دریافت، کانال‌کشی و لاگن‌های تبخیری به ظرفیت ۱۲ هزار متر مکعب احداث شد و برای تکمیل این چرخه نیاز به احداث تصفیه‌خانه بود که با استفاده از ظرفیت شرکت دانش‌بنیان پویا ژن آزما، انجام شد.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۲۰ متر مکعب شیرابه توسط این تصفیه‌خانه تصفیه می‌شود، ادامه داد: تصفیه‌خانه‌هایی که در کشور احداث می‌شود، به لحاظ بعد بزرگ است، اما این پکیج که با استفاده از روش‌های جدید احداث شد، در یک سوله ۱۰۰ متری برای اولین بار در کشور تصفیه شیرابه به‌صورت فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیک انجام می‌شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حوزه بازیافت پسماند نخاله‌های ساختمانی بیش از یک سال جلسات فنی و کارشناسی با حوزه‌های مختلف برگزار شد، ادامه داد: احداث پروژه بازیافت نخاله‌های ساختمانی از جمله پروژه‌های شاخص این سازمان است که به‌صورت مشارکتی و با ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آغاز شده است تا ۱۸۰۰ تن نخاله ساختمانی که روزانه به گردنه زینل وارد می‌شود، به چرخه بازخواهد گشت.

احداث شهرک بازیافت به شهر اصفهان کمک می‌کند تا چرخه مدیریت پسماند تکمیل شود

ساکتی با اشاره به شهرک بازیافت پسماندهای خشک تصریح کرد: یکی از معضلات بسیار بزرگ در تمام شهرهای کشور زباله‌گردی و انبارهای غیر مجاز است که برای تبدیل چرخه پسماند و جلوگیری از تخلفات نیاز بود مکانی را ایجاد کنیم؛ پس از جمع‌آوری انبارهای غیر مجاز نیاز به احداث شهرک بود که امروز آغاز انجام عملیات اجرایی است.

وی ادامه داد: احداث شهرک بازیافت به شهر اصفهان کمک می‌کند تا چرخه مدیریت پسماند تکمیل شود و ساماندهی بسیار خوب در حوزه انبارها داشته باشیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده در دو سال گذشته تصریح کرد: سایت پیرولیز ۱۰ تن از یک سال گذشته تا کنون در حال بهره‌برداری است، ۱۰ تن پیرولیز لاستیک بهره‌برداری شد، ۵۰۰۰ تن لاستیک در محل کارخانه طی ۱۵ سال گذشته جمع‌آوری شده بود که تبدیل شد و امروز هیچ لاستیکی نداریم.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت یک ساله اصپاک، سامانه هوشمند جمع‌آوری پسماند خشک، خاطرنشان کرد: بی‌بوسازی کود کمپوست یکی از نکات بسیار مهمی است که سال‌ها دغدغه آن وجود داشت و در حال حاضر فاز نخست آن انجام شده است و آئین افتتاح رسمی آن شهریور سال جاری برگزار می‌شود.

ساکتی تصریح کرد: در راستای توسعه تکنولوژی‌های نوین پایلوت هاضم در سازمان انجام شده بود، هاضم پنج تن با انتخاب پیمانکار طراحی شد و هم‌اکنون در حال تنظیم اسناد برای انتخاب پیمانکار و عقد قرارداد هستیم.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تلاش بسیار زیادی شد و نزدیک به عقد قرارداد دو پروژه بزرگ هستیم، ادامه داد: این دو پروژه کارخانه ریجکت‌سوز ۳۰۰ تن و هاضم ۳۰۰ تن است.

کد خبر 751654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.