رسانه‌ها و معلمان در پیشگیری از خودکشی نقش مهمی دارند

معاون استاندار ایلام گفت: به دلیل استمرار حضور دانش‌آموزان در مدرسه، برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه خودکشی و ارتقای سلامت روانی و اجتماعی در مدرسه اهمیت دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمدسبحان حسنی در نشست هیئت اندیشه‌ورز با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه خودکشی با تاکید بر اینکه امیدآفرینی و تزریق امید مهم‌ترین نیاز امروز جامعه است، چراکه موجب آرامش و تقویت ارزش‌های اجتماعی می‌شود، اظهار کرد: رسانه‌ها و معلمان می‌توانند با ظرافت خاصی در پیشگیری از خودکشی به عنوان یک معضل اجتماعی اثرگذار باشند.

وی افزود: به دلیل استمرار حضور دانش‌آموزان در مدرسه، برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه خودکشی و ارتقای سلامت روانی اجتماعی در مدرسه اهمیت دارد.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه فقر و آسیب‌های اجتماعی و نبود آموزش در اقدام به خودکشی بسیار مؤثر است، خاطرنشان کرد: به‌رغم تمام تحقیقات و بررسی‌ها، مردم از دانشگاهیان و صاحب‌نظران و مدیران مرتبط با این حوزه انتظار دارند تا با اتخاذ تدابیری از خودکشی پیشگیری کنند.

به گزارش ایمنا، اعضای هیئت اندیشه‌ورز متشکل از محققان و اساتید دانشگاه‌ها در این نشست نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی ارائه دادند.

کد خبر 751607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.