شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خواستار توجه شهرداری به مطالبه شورا پیرامون نهضت پیاده‌روسازی و ساماندهی معابر شهری شد و گفت: لازم است پیاده‌روها مکانی برای تردد امن عابران و همه اقشار جامعه باشد تا هیچ کس آسیب نبیند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، فاطمه اشدری صبح امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین درباره لایحه شهرداری مبنی بر مجوز ساخت در اراضی قولنامه‌ای با کاربری‌های عمومی در اسماعیل‌آباد، اظهار کرد: اگر شعارمان بر مبنای عدالت در توسعه خدمات شهری است باید کاربری‌های فرهنگی، ورزشی و فضای سبز را در تمام نقاط شهری با اولویت نواحی کمتر برخوردار ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه رویکرد انسان‌محوری و عدالت خدمات‌شهری دو نکته مهمی است که در بودجه امسال بر آن تأکید داشتیم و باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: می‌توانیم امتیازاتی برای زمین‌هایی که کاربری عمومی دارند در نظر بگیریم و با مالکان آن‌ها توافقاتی را داشته باشیم تا مالکان به حق خود برسند.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: با آزاد شدن بعضی زمین‌ها سرانه‌های فرهنگی و ورزشی در این منطقه تأمین و حفظ شود، با این رویکرد می‌توان نسبت به تأمین منابع زمین با کاربری‌های عمومی مورد نیاز در مناطق مشابه از جمله شهرک مهدیه و نواحی منفصل پاسخگو بود.

اشدری بر لزوم توجه مدیریت شهری به موضوع مناسب‌سازی و توجه به حضور بی‌دغدغه افراد توان‌خواه در شهر تأکید کرد و ادامه داد: به‌رغم تمام تذکرات اعضای شورا پیرامون این موضوع مهم توجه جدی به آن نمی‌شود و پیشنهادات عملیاتی مشاور شهردار در امور مناسب‌سازی که پس از بازدید میدانی برای رفع موانع ارائه می‌شود در بیشتر موارد محقق نمی‌شود.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود در یکی از جلسات صحن شورا مشاور شهردار در امور مناسب‌سازی حضور داشته باشد تا موارد و پیشنهادات را از زبان وی بشنویم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خواستار توجه به اجرای مطالبه شورا پیرامون نهضت پیاده‌روسازی و ساماندهی معابر شهری شد و گفت: لازم است پیاده‌روها مکانی برای تردد امن عابران و همه اقشار جامعه باشد، هیچ کس آسیب نبیند و رفاه حال و امنیت آسیب‌مندان لحاظ شود.

اشدری با تأکید بر لزوم حضور مستمر شهردار قزوین در جلسات صحن شورا ادامه داد: حضور شهردار قزوین سبب خواهد شد تا مطالبات ضروری مردم سریع‌تر و مؤثرتر محقق شود و این موضوعی است که در دوره شهرداران قبل اتفاق می‌افتاد و برای شهروندان اثربخش و ملموس بود.

کد خبر 751373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.