۲۸ پروژه نیمه‌کاره حوزه کتابخانه‌های عمومی در مازندران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از ۲۸ پروژه نیمه‌کاره در حوزه کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سکینه خاتون‌مهدیان، در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آمل واقع در سالن شهیدان عباس‌زاده این شهرستان با بیان اینکه از ۱۲ میلیون عضویت در کتابخانه‌های عمومی کشور سه میلیون و ۸۰۰ عضو شامل مازندران هستند، اظهار کرد: از ۱۲۴ باب کتابخانه در این استان شش باب سال گذشته اضافه شد.

وی با بیان اینکه دو باب مشارکتی واقع در زندان و مستقل شباهنگ آمل به بهره‌برداری رسید، افزود: در آمل کتابخانه‌های داریم که پاسخگوی نیاز مردم این شهر نیستند، زیرا متقاضیان این شهر با ورود به کتابخانه با نبود فضا و صندلی مواجه می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با تاکید بر اینکه این حجم از حضور در کتابخانه‌ها به اطمینان خانواده‌ها نسبت به فضای امن کتابخانه برمی‌گردد، اظهار تصریح کرد: با وجود چنین استقبالی باید بیشتر در این حوزه کار کرد.

مهدیان با بیان اینکه سه کتابخانه برای شهرستان آمل کفایت نمی‌کند و ساخت کتابخانه مرکزی بهترین راهکار است، گفت: در سال‌جاری و طی سفر رئیس‌جمهور به این استان باید استارت ساخت کتابخانه مرکزی این شهرستان زده شود و با کمک و ظرفیت خیران به ساخت کتابخانه بپردازیم.

وی از ۲۸ پروژه نیمه‌کاره در مازندران خبر داد و مطرح کرد: استان مازندران آمادگی دارد، در صورت فراهم شدن زمین به ساخت کتابخانه مرکزی آمل با آخرین تجهیزات و امکانات اقدام کند.

یوسف لاطف رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آمل نیز در این نشست با اشاره به فعالیت شش کتابخانه نهادی در این شهرستان اظهار کرد: آمل از یک کتابخانه روستایی، دو کتابخانه مشارکتی زندان برای بند مردان و زنان، کتابخانه مستقل شباهنگ و ۱۰ کتابخانه برخوردار است.

وی با بیان اینکه در ۱۴۰۲ با افزایش چهار درصدی نسبت به ۱۴۰۱، شاهد عضویت ۷۱۶۹ نفر در کتابخانه‌ها بوده‌ایم، افزود: تمام تلاش و هدف این نهاد در سال‌جاری رساندن به ۹ هزار عضویت است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی آمل با اشاره به اینکه در امر امانت با ۷۴ هزار و ۷۷۷ جلد به رشد ۱۰ درصدی رسیدیم و در سال‌جاری هدف ما ارائه ۹۰ هزار جلد کتاب است، تصریح کرد: در مجموع ۱۰۷ هزار و ۲۳۹ منبع کتاب داریم که این تعداد در دو سال گذشته ۱۰۲ هزار و ۱۷۶ جلد بود و هدف ما در سال‌جاری ۱۱۵ هزار جلد است.

لاطف عنوان کرد: در اجرای تأمین نیم درصدی شهرداری، هدف اول یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، هدف دوم دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و نهایی چهار میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی با اشاره به اجرای ۷۴۱ برنامه در سال گذشته اظهار داشت: بارها برای ساخت کتابخانه مرکزی جلسات برگزار شد و حتی دو زمین در این شهرستان مطرح شد که اولی واقع در بلوار بسیج بود، اما به دلیل کمبود زمین در کمیسیون پنج مورد توجه قرار نگرفت، زمین دوم بلوار ولایت، روبه‌روی قجرمحله معرفی شد که به دلیل مسائل زمین در امر معارضه به بن‌بست خوردیم.

رئیس کتابخانه‌های عمومی آمل با تاکید بر اینکه برای بهره‌مندی از یک کتابخانه مرکزی نیم‌قرن است که درگیر هستیم، گفت: با توجه به تعداد عضویت و متقاضیان، کتابخانه عمومی فعلی برای مردم این شهرستان پاسخگو نیست.

لاطف با اشاره به حضور اعضای مجمع خیران و ظرفیت آن‌ها از مساعدت ۵۰ میلیون تومانی این مجمع نسبت به کتابخانه عمومی شهرستان در سال گذشته خبر داد.

کد خبر 751327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.