۱۱ شب جشن و شادمانی رضوی کاشانی‌ها با «آه و آهو»

مدیر اجرایی شانزدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری «آه و آهو» در کاشان گفت: شانزدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری«آه و آهو» از جمله برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با ۱۰۰ عنوان برنامه متنوع و کیفی برای تمام گروه‌های سنی به‌ویژه کودک، نوجوان و جوان در دهه کرامت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، روح‌الله توکلی عصر امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: شاخصه کیفی، معرفتی و بصیرت‌افزایی این جشنواره برگزاری ۱۱ همایش متنوع و متناسب تمامی اقشار با سخنرانی کارشناسان و استادان برجسته کشوری در حوزه‌های مختلف به مدت ۱۱ شب از جشن میلاد حضرت معصومه (س) با آئین افتتاحیه و آئین اختتامیه در شام روز میلاد امام رضا (ع) است.

وی با تاکید بر اجرای آئین افتتاحیه جشنواره ملی فرهنگی هنری «آه و آهو» در کاشان در شامگاه ۲۱ اردیبهشت، روز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر با ویژه برنامه‌های متنوع گفت: آئین افتتاحیه با حضور خادمان حرم رضوی و میهمان ویژه مراسم علیرضا اسماعیل‌زاده مدیرکل نذورات آستان قدس رضوی، سخنرانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، ورود پرچم حرم رضوی و آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، اجرای گروه فرشتگان رضوی از آموزشگاه دکتر حسابی و مدرسه زهرای اطهر (س)، اهدای گل به دختران به مناسبت روز دختر برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی شانزدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری «آه و آهو» در کاشان تصریح کرد: جشن کودکان رضوی، همایش بزرگداشت مقام امامزادگان بقاع متبرکه و تقدیر از خادمان نمونه، همایش خانواده رضوی، همایش گوهرشاد ویژه بانوان، همایش انتظار مهدوی و امام رضا (ع)، همایش سلامت خانواده، همایش شمس الشموس، همایش باب الجواد ویژه نوجوانان، جشن میلاد امام رضا (ع) و جشن ملی زیر سایه خورشید با حضور کاروان خدام حرم رضوی از جمله برنامه‌ها وهمایش‌های کیفی جشنواره «آه و آهو» در کاشان به ترتیب از شب دوم تا شب یازدهم برگزاری جشنواره (۲۲ تا ۳۱ اردیبهشت) است.

توکلی یادآور شد: جشن کودکان رضوی با حضور فرشاد حسن‌پور و اجرای عروسک «مَل مَل» شبی به یادماندنی و خاطره‌انگیز را برای کودکان رقم خواهد زد.

وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت مقام امامزادگان بقاع متبرکه و تقدیر از خادمان نمونه را با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد حسین بلک، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: همایش خانواده رضوی نیز با سخنرانی سعید عزیزی روان شناس و کارشناس خانواده در زمینه سبک زندگی و مشاوره تربیتی و تقدیر از سه خانواده برتر در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.

توکلی در خصوص اجرای همایش گوهرشاد ویژه بانوان را با سخنرانی فروغ نیلچی زاده پژوهشگر و استاد حوزه ازدواج و خانواده افزود: همایش انتظار مهدوی و امام رضا (ع) با سخنرانی حجت الاسلام محمود ابوالقاسمی کارشناس مذهبی و پژوهشگر قرآنی و ارائه مباحث هجرت امام رضا (ع) از مدینه به مرو و ارتباط آن با انتظار مهدوی اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر برگزاری همایش سلامت خانواده با حضور دکتر علیرضا یارقلی دکترای تخصصی طب ایرانی خاطرنشان کرد: همچنین همایش شمس الشموس با سخنرانی حجت‌الاسلام ثباتی مقدم معاون فرهنگی آستان حضرت معصومه (س) و همایش باب الجواد ویژه نوجوانان با سخنرانی دکتر ناظری روان شناس ومشاور خانواده برگزار می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه خادمین حضرت امام رضا (ع) در کاشان عنوان کرد: جشن میلاد امام رضا (ع) و جشن ملی زیر سایه خورشید در قالب آئین اختتامیه نیز میزبان خادمان حرم رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از مشهد مقدس در شب‌های دهم و یازدهم جشنواره ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت است.

توکلی با اشاره به اینکه این جشنواره طی دهه کرامت هر شب به طور میانگین میزبان ۲ تا ۳ هزار نفر از شهروندان ولایتمدار و مذهبی دارالمومنین کاشان است، افزود: غرفه ویژه کودکان این جشنواره نیز هرشب میزبان ۵۰۰ کودک و غرفه نوجوانان میزبان ۱۰۰ نوجوان با اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی تربیتی و محوریت معرفی امام رضا (ع) وسیره رضوی است.

وی بر برگزاری جشنواره ملی آه و آهو در کاشان با مدیریت و همکاری ۲۰۰ نفر از آقایان و ۱۵۰ نفر از بانوان در کمیته‌های اجرایی، پشتیبانی، رسانه، اندیشه‌ورزی، تدارکات، فضای مجازی، طراحی، انتظامات، تشریفات و همچنین جشنواره زیر سایه خورشید را در ۱۱ شب با ۱۰۰ برنامه و آیتم فرهنگی هنری تاکید کرد و گفت: برای این جشنواره از یک ماه قبل تا کنون بالغ بر ۱۰ هزار نفر ساعت کار و تلاش جوانان و نوجوانان عاشق اهل بیت (ع) به‌ویژه علی بن موسی الرضا (ع) انجام شده است.

کد خبر 751158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.