استعدادیابی و تامین تجهیزات را در رأس کار قرار دادیم

دبیر هیئت شمشیربازی استان اصفهان گفت: چالش‌های پیش‌روی ما تامین وسایل و استعدادیابی است که گسترده‌تر از سال گذشته به کمک مدیریت آموزش و پرورش اصفهان در حال انجام است.

محسن ستاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره اهداف هیئت شمشیربازی اصفهان اظهار کرد: هدف ما در خصوص استعدادیابی، المپیاد و مسابقات قهرمانی کشور بود که به‌طور تقریبی حدود ۹۰ درصد از آن محقق شد. در المپیاد بخش بانوان و آقایان، قهرمان کشور شدیم، در مسابقات قهرمانی کشور بزرگسالان بانوان نیز قهرمان شدیم و در نهایت در رده‌بندی فدراسیون در رده دوم کشور ایستادیم.

وی افزود: ما در زمینه سخت‌افزاری مشکلات زیادی داریم، به‌طور مثال برای تهیه تجهیزات؛ چرا که حدود ۹۰ درصد این وسایل از خارج از کشور تهیه می‌شود. مشکل افزایش قیمت برحسب دلار و واردات این وسایل وجود دارد که طی چند سال گذشته ورزشکاران تجربه کرده‌اند.

دبیر هیئت شمشیربازی استان اصفهان بیان کرد: امیدواریم سال جاری با برنامه‌ریزی رئیس هیئت این مشکلات حل شود، اما به هر طریق اجازه ندادیم ورزشکاران در تهیه تجهیزات به مشکل بخورند و هر زمانی وسیله‌ای را احتیاج داشتند، آن را تهیه کردیم و در اختیارشان قرار دادیم.

وی عنوان کرد: در کشور اغلب اول یا دوم هستیم و سال جاری نیز با رویکرد استعدادیابی و افزایش نفرات شمشیربازی در این رشته سعی می‌کنیم تعداد بازیکنان فعال در این رشته را در اصفهان بالا ببریم و به‌طور قطع رو به جلو حرکت می‌کنیم. هدف نخست ما افزایش تعداد ورزشکاران است، چرا که طی چند سال اخیر تعداد آن‌ها ثابت بوده است.

ستاری تصریح کرد: زمانی که به تعداد افرادی فعال در این رشته بیفزاییم، با کمبود مکان مواجه خواهیم بود؛ سعی در تهیه مکانی مناسب برای تمرینات داریم تا عموم مردم به آن دسترسی داشته باشد. اکنون تنها سالن تمرینی ما آکادمی خصوصی سرهنگ‌پور است و سعی بر اضافه کردن یک تا دو سالن دیگر در سطح شهر داریم تا مشکل دسترسی برخی خانواده‌ها به سالن‌های تمرینی رفع شود.

وی افزود: مسابقات المپیاد کشوری را پیش‌رو داریم که امیدواریم در این زمینه موفق باشیم، موضوع اعزام ورزشکارانمان در دستور کار قرار دارد تا با اعزام بیشتر آن‌ها به مسابقات بین‌المللی همچون سال گذشته، به کسب تجربه آن‌ها و آموزش مربیانمان کمک کنیم؛ آیسان قمصری را با کمک هیئت و فدراسیون به دوره‌های آموزش مجارستان اعزام کردیم، امیدواریم بتوانیم دیگر مربیانمان را هم به این مسابقات اعزام کنیم تا به ارتقای سطح دانش مربیان و داورانمان کمک کنیم.

وی تشریح کرد: چالش‌های پیش‌روی ما تأمین وسایل و استعدادیابی است که گسترده‌تر از سال گذشته به کمک مدیریت آموزش و پرورش اصفهان آن را انجام می‌دهیم و وسایل را نیز تهیه می‌کنیم تا ورزشکاران ما دغدغه تهیه وسایل نداشته باشند و بهتر و بیشتر به توسعه ورزششان بپردازند.

کد خبر 751014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.