سرکوب دموکراسی در مهد آزادی بیان!

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز گفت: در طولانی‌مدت شاهد این خواهیم بود که غرب تمام آنچه را که به‌عنوان دستاوردها و داشته‌های خود به آن می‌بالید و ادعای آن‌ را دائم تکرار می‌کرد، از دست خواهد داد و نمونه بارز آن مفاهیمی همچون دموکراسی، حقوق بشر و آزادی بیان است.

مهدی شفائی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در تحلیل اوضاع ناآرام دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در اعتراض به جنایات صهیونیست‌ها در غزه اظهار کرد: اگر به‌صورت کلان رخدادهای منطقه و تجاوزهای صد باره رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار دهیم، این نخستین باری نیست که شاهد اعتراضات حمایتی از مردم فلسطین هستیم.

وی افزود: آنچه که در غرب در حال وقوع است و دانشجویان و اساتید مختلف را به میدان آورده است، بیشتر از آنکه بخواهد انگیزه سیاسی داشته باشد، ناشی از بیداری فطرت‌های انسانی است، چرا که امروزه غزه فقط مسئله اسلام نیست، بلکه مسئله انسانیت است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز در خصوص حمایت نکردن برخی شخصیت‌های معروف داخلی و خارجی از فلسطین و سکوت آن‌ها نسبت به جنایات صهیونیست‌ها اذعان کرد: اگر در یک مبنای کلی بخواهیم رفتار سلبریتی‌ها را نگاه کنیم، متوجه یک نگاه منفعت‌طلبانه خواهیم شد؛ رفتارهای متناقض برخی افراد در برابر ناآرامی‌های ایران در سال ۱۴۰۱ و مسائل کنونی فلسطین ناشی از سیاست‌های دوگانه آن‌ها است.

وی تأکید کرد: در طولانی‌مدت شاهد این خواهیم بود که غرب تمام آنچه را که به‌عنوان دستاوردها و داشته‌های خود به آن می‌بالید و ادعای آن را دائم تکرار می‌کرد، از دست خواهد داد و نمونه بارز آن مفاهیمی همچون دموکراسی، حقوق بشر و آزادی بیان است.

شفائی خاطرنشان کرد: وقتی که می‌بینیم پس از این همه کشتار در غزه، سیاست‌مداران آمریکایی نه تنها هیچ حمایتی از مظلومان فلسطین نمی‌کنند، بلکه با تصویب حمایت‌های مالی و تسلیحاتی مختلف به ادامه فعالیت ماشین کشتار صهیونیستی کمک می‌کنند، متوجه نگاه استکباری، مادی‌گرایانه و منفعت‌طلبانه آنها در برابر حمایت از رژیم صهیونیستی می‌شویم.

وی در خصوص اقدام حمایتی تشکل‌های دانشجویی ایران از جنبش‌های اعتراضی در غرب یادآور شد: بعد از عملیات طوفان‌الاقصی شاهد تجمعات دانشجویی مختلفی در سطح دانشگاه‌های ایران بودیم؛ به نظر می‌رسد اکنون راهبردی که نیاز است تشکل‌های دانشجویی دنبال کنند، رویکرد اقناعی نسبت به افکار عمومی است؛ باید جنایات رژیم صهیونیستی و از طرفی مظلومیت مردم فلسطین بر همه آشکار شود تا جوامع مختلف با جبهه مقاومت همراه شوند.

کد خبر 750982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.