جوجه کباب ایرانی در جایگاه نخست جهان / فسنجان رتبه ۱۷ را کسب کرد

جوجه کباب رتبه اول بهترین غذای با مرغ در جهان را کسب کرد.

به گزارش ایمنا، جوجه کباب ایران، به تازگی در «تیست اطلس» رتبه اول بهترین غذای با مرغ در جهان را کسب کرده است؛ در این لیست با صد غذا، مرغ شکم پر و فسنجان از ایران در رتبه ۱۴ و ۱۷ قرار گرفته‌اند.

این رتبه‌بندی در سایت TasteAtlas بر اساس امتیاز مخاطبان است، با مکانیسم‌هایی که کاربران واقعی را تشخیص می‌دهد و رتبه‌بندی‌های ربات، افراد ملی‌گرا، محلی و میهن‌پرستان افراطی را نادیده می‌گیرد و به رتبه‌بندی کاربرانی که سیستم آنها را آگاه می‌شناسد، ارزش بیشتری می‌دهد.

برای فهرست «۱۰۰ غذای مرغ با رتبه برتر در جهان» تا ۲۳ ژوئن ۲۰۲۳، ۷۴۲۸ رتبه بندی ثبت شده است که از این تعداد ۵۲۹۳ رتبه توسط سیستم به رسمیت شناخته شده است.

جوجه کباب ایرانی در جایگاه نخست جهان / فسنجان رتبه ۱۷ را کسب کرد

هدف سایت تیست اطلس از رتبه بندی‌های مختلف ترویج غذاهای محلی، آشنایی با غذاهای سنتی و برانگیختن کنجکاوی در مورد غذاهایی است که امتحان نکرده‌اید.

این سایت در مورد جوجه کباب ایران آورده است:

«در ایران کباب جوجه و مرغ به جوجه کباب معروف است. این غذای ساده جزء اصلی غذاهای ایرانی است و دو نوع محبوب دارد، یکی از مرغ بدون استخوان و دیگری با گوشت باقی مانده روی استخوان تهیه می‌شود. مرغ را معمولاً به تکه‌های بزرگ‌تر برش می‌دهند، با مواد و ترکیبات مختلف و زعفران مخلوط می‌کنند، سیخ می‌کنند و سپس کبابی می‌کنند و اغلب با گوجه‌فرنگی کبابی، پیاز، نان لواش یا برنج زعفرانی که کنار آن سرو می‌شود، میل می‌شود.»

کد خبر 669392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.