۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
چرا بشر به توسعه روی آورد؟

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: اینکه انسان تمایل به افزایش وسعت قلمرو خود دارد، وابسته به توسعه است و زمانی که زندگی، عقل و دانش انسان‌ها تکامل یافت ،مقوله توسعه نیز مورد توجه قرار گرفت.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به عملکرد دانشمندان باستان و موضوعات حائز اهمیت در بین گذشتگان، اظهار کرد: نخستین دانشمندان افرادی بوده‌اند که توانسته‌اند قرن‌ها تجربه و اطلاعات کسب شده توسط بشریت را جمع‌آوری کنند.

وی افزود: درواقع انسان‌های نخستین، انبوهی از دانش وابسته به نیازهای بشریت را به‌دست آوردند و دانشمندان توانسته‌اند این مطالب را جمع‌آوری و در قالب نوشته به مردم معرفی کنند.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: به طور کلی تجربیات و اطلاعات بشر از دوره زمانی مشخصی بسیار افزایش یافت، اما تا آن زمان تمام دانش بشر در پاسخ به نیازهای انسان کاربرد داشت.

وی در همین رابطه تاکید کرد: زمانی که تمدن در بین بشریت شکل گرفت، مقوله دیگری نسبت به پاسخ‌گویی به نیازهای انسان اولویت یافت که موضوعی جز توسعه نبود.

مرادی در رابطه با اهمیت توسعه برای تمدن‌های بشری گفت: درواقع برای انسان‌های نخستین، شناخت و تلاش برای کسب دانش تنها با هدف رفع نیازهای اصلی و حل مشکلات مختلف مورد توجه قرار می‌گرفت.

وی افزود: با گذشت زمان بشر از نظر دانش به اشباع رسید و در این شرایط توسعه مورد توجه انسان‌ها قرار گرفت. در این زمان بشر به خودشکوفایی رسید و نیاز به تکامل را احساس کرد.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: درواقع اینکه انسان تمایل به افزایش وسعت قلمرو خود دارد، وابسته به توسعه است و زمانی که زندگی، عقل و دانش انسان‌ها تکامل یافت مقوله توسعه نیز مورد توجه قرار گرفت.

کد خبر 654821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.