نقد و بررسی فیلم «دکتر استرنج» در خانه حکمت اصفهان

فیلم «دکتر استرنج» محصول سال ۲۰۱۶ در کشور آمریکا در دومین نشست فیلمسفه مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش ایمنا، موسسه علمی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی خانه حکمت اصفهان سلسله جلساتی را با عنوان «فیلمسفه» و با محوریت نقد و بررسی آثار فلسفی سینمای جهان برگزار می کند.

در نخستین نشست از این مجموعه جلسات فیلم سینمایی «سالار مگس ها» نقد و بررسی شد.

در دومین نشست نیز فیلم «دکتر استرنج»  محصول سال ۲۰۱۶ در کشور آمریکا اکران شده و مورد تحلیل قرار می گیرد. شخصیت « دکتر استرنج » نخستین بار در دهه ی 60 میلادی در کتاب های مصور کمپانی مارول متولد شد و بعدها توانست خود را به عنوان یک شخصیت محبوب مطرح نماید. بسیاری از کارشناسان و علاقه مندان به دنیای کتاب های مصور معتقد هستند که شخصیت دکتر استرنج به جهت منش و داستانی که برای او در نظر گرفته شده، خیلی شباهتی به اَبَرقهرمانان دیگر مارول نداشته و بیشتر می توان به جای جنگ آوری، مفاهیم اخلاقی را در داستان او جستجو نمود. از زمان انتشار خبر ساخته شدن یک فیلم سینمایی براساس این شخصیت، بسیاری از افرادی که اطلاعی از وجود این شخصیت نداشته یا طی سالهای اخیر آن را فراموش کرده بودند، دوباره نام دکتر استرنج را زنده کردند و به صدر لیست خبرگزاری ها رساندند تا اَبَرقهرمان احیاء شده مارول بتواند سهمی همانند همکارانش در سینما بدست آورد.

«حامد ناجی اصفهانی» از اساتید و اعضای هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه اصفهان سخنرانی این نشست را بر عهده دارد.

علاقمندان می توانند جهت شرکت در این برنامه روز سه شنبه ۱۶ آبان ماه ساعت ۱۴ به خانه حکمت واقع در خیابان شیخ مفید شرقی مراجعه نمایند.

کد خبر 325961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.