نظام تعلیم و تربیت
-
جامعهپیام وزیر آموزش و پرورش برای سالروز تاسیس مدارس آموزش از راه دور
وزیر آموزش و پرورش به مناسبت ششم آذر ماه سالروز تاسیس مدارس آموزش از راه دور پیامی صادر کرد.
-
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی مطرح کرد؛
جامعهکاهش ۲۰ درصدی متقاضیان سوادآموزی/نیازی به جذب آموزش دهنده نیست
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، گفت: پیشبینی میشد تعداد افرادی که به یادگیری و سوادآموزی میاندیشند کاهش یابد و آمار متقاضیان آموزش تا ۲۰درصد نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته، با ۴۸۰آموزش دهنده فعال که در سامانه ثبتنام کردند و کاهش ۲۰ درصدی حجم ابلاغی به دلیل شرایط کرونا نیاز به جذب آموزش دهنده…
-
جامعهتأمین کتابهای درسی دانشآموزان اتباع
بنابر اعلام سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، کتابهای درسی دانشآموزان اتباع توسط این سازمان به طور کامل تأمین شده است.
-
وزیر آموزش و پرورش:
جامعهمجلس به نقش آموزشوپرورش در برنامه توسعه هفتم توجه بیشتری داشته باشد
وزیر آموزشوپرورش تنها راهحل عبور از مشکلات و رسیدن به نتیجه مطلوب را در گرو همکاری و تعامل دو نهاد اصلی دولت و مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: مجلس به نقش آموزشوپرورش در برنامه توسعه هفتم توجه بیشتری داشته باشد.
-
مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی خبر داد؛
جامعهچهارمین دوره جشنواره دانایی- توانایی با رقابت ۳۰۰ دانشآموز در پلتفرم شاد
مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی درباره جزئیات برگزاری چهارمین دوره جشنواره (دانایی، توانایی) از فردا ۲۵ آبان ماه در بستر فضای مجازی و شبکه شاد خبر داد.
-
جامعهدانشآموزان و معلمان درگیر چرخ دندههای آموزش آنلاین
با شیوع اپیدمی کرونا، تعطیلی مدارس و شروع آموزش مجازی، کادر آموزش و پرورش به خصوص معلمان درگیر سختیهای این فضا شدند؛ آموزش مجازی نیازمند تامین زیرساختهایی است در حالی که بعد از چندماه هنوز معلمان و دانشآموزان از کیفیت خدمات شبکه شاد رضایت ندارند و همچنان درگیر مشکلات تدریس و آموزش آنلاین…
-
جامعهطرح تعالی مدیریت مدرسه مسیری برای بروز خلاقیت مدارس باشد
وزیر آموزشوپرورش، گفت: طرح تعالی مدیریت مدرسه چارچوب مشخص و مسیری معین برای بروز خلاقیتهای مدرسه را فراهم کند.
-
فناوریآزمون مجازی مهارت آموزان ماده ۲۸ از طریق سامانه LMS در آذر برگزار میشود
سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، از برگزاری آزمون مجازی مهارت آموزان ماده ۲۸ از طریق سامانه LMS در آذر ماه سال جاری خبر داد.
-
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مطرح کرد؛
جامعهمشکلات نیروهای توانبخشی آموزش و پرورش
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، گفت: یکی از مشکلات نیروهای توانبخشی قرار نگرفتن آنان در گروه شغلی معلمان است که امید است با تمهیدات سازمان امور استخدامی این نیروها در رسته معلمان قرارگیرند.
-
وزیر آموزشوپرورش:
جامعهمشارکت خانه و مدرسه از ارکان رسیدن به اهداف نظام تعلیم و تربیت است
وزیر آموزشوپرورش، گفت: آینده جامعه در خانه و مدرسه شکل میگیرد، مشارکت خانه و مدرسه یکی از ارکان مهم دررسیدن اهداف نظام تعلیم و تربیت است.
-
جامعهراهنمای مدیریت تربیت و یادگیری در شرایط بیماری کووید ۱۹ به استانها ابلاغ شد
معاونت آموزش متوسطه راهنمای مدیریت جریان تربیت و یادگیری در شرایط بیماری کووید ۱۹ را به استانها ابلاغ کرد.
-
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی اعلام کرد؛
جامعهتدوین سه بسته تحولی در آموزشوپرورش استثنایی کشور
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی از تدوین سه بسته تحولی در راستای اجرایی کردن سند تحول بنیادین در سال جاری خبر داد.
-
وزیر آموزشوپرورش مطرح کرد:
جامعهامکان یکپارچهسازی سامانههای مدارس با استفاده از شبکه شاد
وزیر آموزشوپرورش گفت: آموزش و پرورش آمادگی تربیت نیروی انسانی حوزه فناوری را با همکاری وزارت ارتباطات دارد و از شبکه شاد میتوان برای یکپارچهسازی سامانههای آموزش و پرورش استفاده کرد.
-
جامعهدستورالعمل نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان ابلاغ شد
در راستای طراحی ارجاع خدمات مشاورهای در حوزه سلامت جسمی و روحی دانشآموزان، وزارت آموزشوپرورش دستورالعمل نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان (طرح ملی نماد) را به ادارات کل استانها ابلاغ کرد.
-
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی خبر داد:
جامعهارائه خدمات به دانشآموزان روستایی و عشایری استثنایی در ۱۳۶۴ کلاس درس
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت روز روستا و عشایر، خدمات به دانش آموزان روستایی در حوزه استثنایی را تشریح کرد.
-
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد:
جامعهآغاز مطالعات رسمی روی دیرآموزان/اعلام سرانه فضای آموزشی
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه یکی از برنامههای جدی این سازمان افزایش گروههای هفتگانه تحت پوشش است، گفت: مطالعات رسمی افزایش طیفهای تحت پوشش با مطالعات روی دیرآموزان آغاز شده است و هدف آن افزایش افراد تحت پوشش تعلیم و تربیت استثنایی است.
-
وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛
جامعهکنکور اهداف نظام تعلیم و تربیت را تامین نمیکند
وزیر آموزشوپرورش در هفتمین برنامه از سلسله برنامههای گفتگوی هفته، گفت: کنکور اهداف نظام تعلیم و تربیت را تامین نمیکند اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری برای تقویت حضور موثر و کارآمد دانش آموزان در المپیادها برنامه ریزی میکنیم.
-
جامعهروزشمار هفته پیوند اولیا و مربیان اعلام شد
دفتر انجمن اولیا و مربیان روزشمار هفته پیوند اولیا و مربیان سال تحصیلی۱۴۰۰- ۱۳۹۹ را با شعار مدرسه، کانون تربیتی محله اعلام کرد.
-
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی خبر داد:
جامعهکمبود ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنائی با اشاره به کمبود ۲۱۰ مدرسه استثنایی در سراسر کشور، از ایجاد ۱۰ مرکز ارتقا و بهبود مدیریت برای مدیران مدارس استثنایی کشور خبر داد.
-
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:
جامعهبیش از ۶۰ درصد از فرهنگیان را زنان تشکیل میدهند
وزیر آموزش و پرورش، گفت: اتکای آموزش و پرورش در آموزشها بر عهده بانوان است، بیش از ۶۰ درصد از فرهنگیان را زنان تشکیل میدهند و بانوان در ساختن آینده کشور سهم درخشانی دارند.
-
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان خبر داد:
جامعهامکان شرکت دانشآموزان در شش المپیاد جهانی/تحصیل ۳۰درصد سمپادیها در رشته علوم انسانی
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ دانشآموز در ۶۸۳ مدرسه سمپاد تحصیل میکنند که ۳۰ درصد از این دانش آموزان سمپادی در رشتههای علوم انسانی تحصیل میکنند.
-
وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛
جامعهساماندهی نیروی انسانی یک گام بلند در اجرای سند تحول است
وزیر آموزش و پرورش در شورای تخصصی تحول و نوسازی نظام آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: ساماندهی نیروی انسانی یک گام بلند در اجرای سند تحول است.
-
شهردار اصفهان:
استانهایکصد سالگی آموزشوپرورش حکایت دیرینگی تعلیم و تربیت است
شهردار اصفهان گفت: آموزشوپرورش در اصفهان همیشه کانون دانش و رشد استعدادها بوده است.
-
جامعهمشکلات خانواده های تک فرزند کدامند؟
متخصص حوزه مطالعات فرهنگی و علوم رفتاری، گفت: خانوادههایی که دارای یک فرزند هستند، بیشتر درگیر رفع مشکلات همان فرزند هستند و در اصل یک وابستگی بسیار شدیدی بین والدین و فرزند به وجود میآید و تک فرزند درگیر درد و دل والدین شده و در برخی از مراحل رشد او از بین میرود.
-
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:
جامعهمدرسه هویت آموزش و پرورش است
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدرسه هویت آموزش و پرورش است، گفت: پایههای اجتماعی شدن، مسئولیتپذیری و مشارکتپذیری در جامعه در مدرسه شکل میگیرد و هیچ کاری بهاندازه آموزشوپرورش تأثیرگذار، عمیق، ماندگار و از نظر اقتصادی بهصرفهتر نیست.
-
جامعهویژگیهای مدارس با نماد صالح چیست؟
ارزیابی مدارس شاهد و ایثارگر در سیستم آموزش و پرورش با نماد صالح سنجش میشوند، ویژگیهای این نماد را در گفتوگو با رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بررسی کردهایم.
-
جامعهمعلم جایگزین همه نداشتهها در تعلیم و تربیت است
وزیر آموزشوپرورش در چهارمین جلسه شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور گفت: معلم جایگزین همه نداشتهها در تعلیم و تربیت است.
-
وزیر آموزشوپرورش:
جامعهنقطه آغازین اصلی تحول، آموزش و پرورش است
وزیر آموزشوپرورش در گفتگوی هفته که با حضور وزیر کشور و اعضای شورای معاونان برگزار شد، اظهار کرد: حضور و همکاری استانداران و فرمانداران با شورای آموزش و پرورش، ما را به یک شریک راهبردی برای شما و وزارت کشور را به شریک راهبردی برای آموزش و پرورش تبدیل میکند.
-
وزیر آموزش و پرورش:
جامعهروحیه پرسشگری و آزاداندیشی را به دانشآموزان منتقل کنیم
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مقوله تربیت در شکل گیری شخصیت کودکان و نوجوانان و ساختن آینده آنان از مقوله آموزش تأثیرگذارتر و پایدارتر است، گفت: به دانش آموزان روحیه و توانایی پرسشگری و آزاد اندیشی؛ خلاقیت و کارآفرینی را منتقل کنیم و در شکل گیری هویت آنان اهتمام داشته باشیم.