ثبت دمای صفر درجه با بارش برف در آذربایجان‌ شرقی

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: کاهش محسوس دما در روزهای پایانی اردیبهشت در این استان موجب بارش برف در برخی نواحی کوهستانی و سردسیر در روز گذشته شد و دما در «تیکمه داش» و «سراب» به صفر درجه سانتی‌گراد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، محمد امیدفر صبح امروز _یکشنبه سی‌ام اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای تیکمه داش و سراب جزو سه شهر سرد کشور ثبت شده‌اند، اظهار کرد: در این بازه زمانی، ایستگاه هواشناسی «دیزین بالا» با دمای منفی دو درجه سانتی‌گراد سردترین شهر کشور بود و دما در «درازنو گرگان» نیز به صفر درجه رسید.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته میانه با ۲۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر استان شد و دمای تبریز در گرم‌ترین زمان به ۲۰ درجه و در سردترین زمان به ۹ درجه بالای صفر رسید و دمای فعلی (هشت و ۳۰ دقیقه) این شهر ۱۲ درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه گرم‌تر شده است.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سامانه بارشی جدیدی از عصر امروز وارد استان می‌شود و تا روز سه‌شنبه فعالیت خواهد کرد، یادآور شد: روز گذشته نیز در بعضی مناطق استان شاهد بارش باران بودیم که این بارش در شهرهای ورزقان و کلیبر به‌صورت برف بود.

امیدفر  ادامه داد: با توجه به شدت بارش‌ها طی امروز و فردا، آب گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و لغزندگی جاده‌ای دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فصلی و ناپایداری‌های محلی، احتمال رگبار باران، غرش آذرخش و در نواحی مستعد بارش تگرگ، وزش باد گاهی شدید و خیزش گرد و خاک وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی خواستار اتراق نکردن مسافران و علاقه‌مندان به طبیعت در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لایروبی مسیل‌ها و زهکشی کانال‌ها، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آب گرفتگی معابر و سیلاب‌ها، خودداری از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه از سوی عشایر و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی شد.

کد خبر 754858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدثه IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    باران‌رحمت‌الهی‌است‌خدا‌راشکر