افتتاح هشتمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران در شهر یاسوج

هشتمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران با حضور مسئولان استانی کهگیلویه و بویراحمد و شرکت استان‌های مختلف کشور در یاسوج آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده، شامگاه _شنبه، بیست‌ونهم اردیبهشت_ در آئین افتتاح هشتمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین به میزبانی شهر یاسوج، اظهار کرد: برای اولین بار در کنار جشنواره کوچ اولین اجلاسیه شهدای عشایر برگزار می‌شود.

وی افزود: بالغ بر ۱۱۰ غرفه از استان‌های مختلف کشور آثار و صنایع خود از جمله صنایع دستی عشایری را به مدت چند شب به نمایش گذاشتند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه عشایر همواره در کنار انقلاب و نظام بودند، گفت: در کشور ما فرهنگ استفاده از صنایع دستی عشایری در حال نهادینه شدن است.

وی تصریح کرد: در هشتمین جشنواره عشایری برنامه‌های مفرح و شادی برای به نمایش گذاشتن فرهنگ عشایر ایران زمین تدارک دیده شده‌است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با توجه به برگزاری اولین اجلاسیه شهدای عشایر و ایثارگران کارهای مشترکی توسط سپاه فتح، امور عشایر و میراث فرهنگی انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: مدتی است در راستای کنگره ملی دوهزار شهید استان اجلاسیه‌های متعددی تدارک دیده شده‌است و استقبال مردم از اجلاسیه‌های شهدا قابل توصیف نیست.

وی افزود: همه دستگاه‌های دولتی از جمله استانداری برای برگزاری باشکوه این جشنواره و همچنین اجلاسیه شهدای عشایری پای کار آمدند.

کد خبر 754814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.