۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶
طرح جامع شهر سقز به تصویب رسید

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان از تصویب مطالعات طرح جامع شهر سقز که از سال ۱۳۹۹ آغاز شده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، اکبر محمدی بعدازظهر امروز _شنبه بیست‌ونهم اردیبهشت_ در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه این استان که با دو دستور کار شامل مطالعات طرح جامع شهر سقز و برش استانی برنامه عملیاتی تحقق شعار سال در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تشکیل شد، اظهار کرد: آخرین مهلت برای هزینه‌کرد اعتبارات عمرانی در استان تا پایان تیرماه سال‌جاری است.

وی افزود: برای نخستین بار دولت در استان‌های سردسیر تنخواهی را اختصاص داده تا کارهای عمرانی در فصول گرم سال در این مناطق انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان در خصوص مطالبات دستگاه‌های اجرایی که بر اساس حکم قضائی برداشت می‌شود، خاطرنشان کرد: مدیر باید نگاه تعهدی نسبت به اعتبارات داشته باشند و تدابیر لازم را انجام دهد و موظف است از منابع داخلی اقدام به پرداخت آن کند.

محمدی اضافه کرد: اعتباراتی که با تلاش فراوان در این شرایط سخت اقتصادی برای پروژه‌های مهم اختصاص یافته است، باید در راستای اجرای آنها هزینه شود و نباید به عنوان مطالبات از دستگاه‌ها برداشت شود.

وی با اشاره به برآورد رشد اقتصادی ۵.۸ درصدی استان در سال گذشته، گفت: این شاخص در سال ۱۴۰۳ به میزان ۸ درصد هدف گذاری شده است.

آرش آریانژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: هفت آبراهه در سطح شهر سقز به غیر از رودخانه داخل شهر وجود دارد که کانال‌های آب باید برای ساماندهی سیلاب حداقل ۲۵ تا ۱۰۰ سال آینده طراحی شود و این مهم در طرح جامع این شهر مدنظر قرار گیرد.

پیش بینی ارتقا ۶ متری سرانه فضای سبز در طرح جامع این شهر سقز

کیومرث حبیبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم در این جلسه گفت: میزان سرانه فضای سبز در شهر سقز سه متر است و در برنامه جامع برآورد شده به ۹ متر افزایش یابد و این موارد باید با حساسیت و توجه پیش رود.

وی افزود: پیوند فرودگاه سقز به منطقه آزاد بانه- مریوان می‌تواند عامل بهره‌مندی سقز هم از ظرفیت‌های این منطقه شود.

سقز می‌تواند به مرکز ترانزیتی و صادرات و واردات کالا تبدیل شود

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان نیز اظهار کرد سقز به عنوان یک منطقه پشتیبان می‌تواند در حوزه راهبردی در مباحث اقتصادی و مرز عمل کند.

وی افزود: طرح جامع تفصیلی سقز از مسائل مهم است که در اجرای این طرح حوزه زیرساخت‌های اقتصادی باید به عنوان مؤلفه بسیار مهم مورد توجه قرار گیرد.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: طرح جامع سقز باید با مشورت و همراهی دستگاه‌های ذیربط مورد بررسی قرار گرفته و نقاط ضعف آن برطرف شود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه سقز می‌تواند به مرکزیت ترانزیتی و صادرات و واردات کالا تبدیل شود، گفت: فرودگاه سقز و اتمام کریدور شمال غرب – جنوب غرب می‌تواند به تقویت این محوریت اقتصادی در سقز کمک کند.

وی با اشاره به تکلیف استان برای تهیه و اجرای برش استانی برنامه ملی تحقق شعار سال، تاکید کرد و افزود: این برنامه باید به صورت مستمر پایش و رصد شده و مدیران دستگاه‌های اجرایی عملکرد خود را در حوزه‌های مرتبط ارائه کنند که استان مصمم به اجرای کامل این برنامه برای تحقق اهداف کلان آن است.

کد خبر 754756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.