کمبود آب مهم‌ترین چالش توسعه فضای سبز شهرکرد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: مهم‌ترین چالش توسعه فضای سبز در کشور و به دنبال آن شهر شهرکرد بحث کمبود آب است، از میان ۱۴ حلقه چاهی که در اختیار سازمان فضا سبز و سیما منظر شهرکرد قرار دارد، پنج چاه از کار افتاده‌اند و سایر چاه‌ها در حدود ۴۰ درصد ظرفیت اسمی خود آب دارند.

مسعود حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه برای زیبا سازی فضای شهری شهرکرد نیازمند به‌کارگیری عناصر طبیعی هستیم که لطافت را به شهر تزریق کنند، اظهار کرد: وجود مرکزی برای واکاوی درختان شهر از بیماری‌های مربوط به تغییرات اقلیمی و تولید و تکثیر گونه‌های گیاهی زیر نظر نیروی متخصص از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: با تکمیل گلخانه شهرداری شهرکرد نیاز ۱۰۰ درصدی گل و گیاه شهر را برطرف خواهد شد و چه بسا نیاز شهرهای اطراف نیز با این پروژه برطرف می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد با بیان اینکه شهرکرد با میانگین ۱۷/۸ سانتی متر فضای سبز بالاتر از حد استاندارد قرار دارد، ادامه داد: مهم‌ترین چالش توسعه فضای سبز در کشور و به دنبال آن شهر شهرکرد بحث کمبود آب است، از میان ۱۴ حلقه چاهی که در اختیار سازمان فضا سبز و سیما منظر شهرکرد قرار دارد پنج چاه از کار افتاده‌اند و سایر چاه‌ها در حدود ۴۰ درصد ظرفیت اسمی خود آب دارند.

حبیبی با اشاره به استفاده از پساب فاضلاب در توسعه فضای سبز شهرکرد، ادامه داد: استفاده از پساب فاضلاب شهری نیازمند رعایت یکسری ضوابط و هزینه هنگفتی در خصوص تأسیس یک تصفیه خانه ثانویه است.

وی ادامه داد: قراردادهای قسمت اولیه تصفیه خانه بهرام‌آباد و تأمین لوله انتقال پساب به این مکان نیز بسته شده است، به علاوه هوشمندسازی چاه‌ها و نصب کنتور هوشمند تمامی چاه‌های شهر نیز به پایان رسیده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد اضافه کرد: وجود سیم‌های برق در اطراف درختان شهر سبب محدود شدن درختان و قطع شاخه‌های اصلی و مشکلات آبیاری شود، بنابراین برای حفظ درختان و فضای سبز شهری زمینی کردن شبکه برق شهرکرد از اهمیت بالایی برخوردار است.

حبیبی تاکید کرد: ارتقای کیفیت و تعدد مبلمان شهری و نورپردازی شهری به کمک پایه چراغ‌های مناسب و مجهز در دستور کار سازمان قرار دارد.

کد خبر 754704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.