ایجاد شهرک مشاغل شهرکرد در دستور کار است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال‌وبختیاری گفت: ایجاد شهرک مشاغل در شهرستان شهرکرد و برنامه‌ریزی بلند مدت برای خارج کردن صنایع مزاحم و نیمه مزاحم از خیابان‌های اصلی شهر در دستور کار است.

محمد کاظم منزوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: استقبال خوب مردم از بازارهای محلی و روز شهرکرد تجربه‌ای خوبی برای توسعه بازارهای خاص صنوف است و با توجه به ظرفیت اشتغال اصناف، می‌توان مجتمع فناوران دو شهرکرد و فناوران یک سامان را به زودی به نتیجه رساند.

وی افزود: از آن جایی که سایر شهرستان‌های استان مانند لردگان نیز نیازمند ایجاد مجتمع فناوران یا شهرک‌های صنفی هستند، تمام فرمانداران استان جهت اجرای این مجتمع‌ها فعال یا روند اجرای این طرح‌ها را سرعت داده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: تعریف شهرک صنفی و اخذ مجوز روند زمان‌بری است و در تلاش هستیم که قبل از پایان دوره دولت سیزدهم حداقل مجوز سه مرکز فناوران در سایر شهرستان‌های استان تأیید شود.

منزوی ادامه داد: استقرار اصناف قصاب و چوپان تحت عنوان میدان دام با همت جهاد کشاورزی شکل گرفت که عرضه دام زنده و گوشت در راستای تثبیت قیمت این کالاها در این بازار صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: ساختار و شکل شهر شهرکرد تورم‌زا است و از گذشته تا به حال پیش بینی مناسبی جهت ایجاد مکان لازم برای بازارچه‌ها خاص اصناف صورت نگرفته است که این موضوع باعث رقابت بر سر املاک محدود صنفی سطح شهر شده است و در نتیجه شاهد افزایش میزان مبلغ اجاره املاک صنفی در شهرکرد هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: ایجاد شهرک مشاغل در شهرستان شهرکرد همچنین خارج کردن صنایع مزاحم و نیمه‌مزاحم از خیابان‌های اصلی شهر در دستور کار است.

منزوی ادامه داد: خارج کردن این اصناف از داخل شهر به کاهش مزاحمت‌های شهروندی و بار ترافیک شهری کمک می‌کند که در این راستا قطعه زمینی نیز پیش‌بینی شده است و پیگیری‌های مقدماتی این برنامه و طراحی‌های اولیه استقرار صنوف بر اساس فعالیت‌هایشان نیز در حال بررسی است.

کد خبر 754681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.