دومین فوتی در معدن کرمان / مسئولان زغال‌سنگ به دستگاه قضایی احضار شدند

رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان گفت: در پی دومین حادثه منجر فوت دو کارگر در معادن این شهرستان طی هفته های اخیر، مسئولان شرکت زغال‌سنگ استان به دستگاه قضایی احضار شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری کرمان، علی محبوب‌پور با اشاره به ریزش تونل در معدن اصلی زغال‌سنگ در دو روز گذشته که منجر به جان‌باختن یکی از کارگران معدن شد، اظهار کرد: هنوز ۱۰ روز از حادثه تلخ در معدن زغال‌سنگ هشونی که منجر به فوت یک کارگر شده بود، نگذشته است که بازهم حادثه‌ای دیگر، منجر به جان‌باختن یکی از کارگران دیگر، در معدن اصلی شد.

وی از احضار مدیران و مسئول واحد ایمنی و امداد معادن به دادگستری خبر داد و افزود: بدون هیچ‌گونه اغماضی با مقصران حادثه معادن اصلی و هشونی کوهبنان برخورد قانونی می‌شود و در این راستا مدیران شرکت زغال‌سنگ و مسئولان واحد ایمنی و امداد این معادن به دادگستری احضار شده‌اند.

رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان با اشاره به اینکه پرونده‌ای در این رابطه در دادگستری کوهبنان تشکیل شده است و قاضی پرونده به صورت ویژه تحقیقات مقدماتی را آغاز کرده است، گفت: نظر به اینکه این دومین حادثه‌ای است که طی ۱۰ روز اخیر در معادن شهرستان کوهبنان، اتفاق افتاده و منجر به بی‌سرپرست شدن دو خانواده شده است، از این‌رو ضروری است، سازمان صمت و سایر مراجع مربوطه، موضوع ایمنی و امداد در معادن را به صورت ویژه و بدون هرگونه نقصی، پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: علل حادثه در حال بررسی است و در صورت قصور و کوتاهی با مقصران احتمالی حوادث، بدون هیچ‌گونه اغماضی برخورد قضائی خواهد شد.

کد خبر 754596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.