نهادهای فرهنگی فرزندآوری را در جامعه ترویج کنند

امام جمعه رشت با بیان اینکه گیلان در فرزندآوری وضعیت خوبی ندارد و رشد جمعیتی استان پایین است گفت: نهادهای فرهنگی می خواهیم توجه به نهاد خانواده و ازدواج و فرزندآوری را در جامعه ترویج کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز-جمعه ۲۸ اردییبهشت- در خطبه‌های نماز جمعه رشت، با اشاره به مسئله جمعیت و هشدارهای رهبر انقلاب نسبت به این مسئله از سال‌ها قبل اظهار کرد: گیلان در فرزندآوری وضعیت خوبی ندارد و رشد جمعیتی استان پایین است.

وی فرزندآوری را یک موضوع اقتصادی و فرهنگی توأم دانست و افزود: دولت‌های گذشته شرایط اقتصادی و فرهنگی جامعه را به سمت پیش بردند که مردم تک فرزندی و دو فرزندی را دنبال می‌کنند بنابراین از نهادهای فرهنگی می‌خواهیم توجه به نهاد خانواده و ازدواج و فرزندآوری را در جامعه ترویج کنند.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: ترویج ازدواج آسان و آموزش مهارت‌های فرزندآوری و فرزند پروری و رفع مشکلات اشتغال و مسکن و اعمال سیاست‌های تشویقی حوزه جمعیت و تقویت ایمان و اصلاح برداشت‌های نادرست از نقش مادری و فعالیت‌های اجتماعی و افشای برنامه‌های نظام سلطه برای کاهش جمعیت جهان از جمله موضوعات مهم برای مقابله با کاهش جمعیت بوده و رشد جمعیت نیازمند گفتمان سازی است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های قدرت هر کشوری نیروی انسانی جوان، پویا، خلاق و اثرگذار است، تصریح کرد: پیامدهای پیری جمعیت باید برای خانواده‌ها گفته شود.

وی در ادامه با اشاره به آغاز به کار مجلس دوازدهم تا ماه آینده، گفت: نمایندگان باید برای مشکلات اقتصادی مردم چاره اندیشی کنند و موجبات توسعه کشور را فراهم کنند.

امام جمعه رشت اظهار کرد نمایندگان پایبندی به ارزش‌های اسلامی و انقلابی توجه به منافع و مصالح کشور را در قانونگذاری ها مد نظر قرار دهند.

آیت االله فلاحتی با بیان اینکه توجه به اصل قانون اساسی در دستور کار نمایندگان قرار گیرد، گفت: رهبر انقلاب بارها درباره مشکلات بودجه ریزی تذکراتی داشته اند و از نمایندگان انتظار داریم به این مطالبه بپردازند و ساختار بودجه کشور را درست و اصولی و دقیق و متناسب برنامه ریزی کنند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان دخالت در عزل و نصب‌ها پرهیز کنند، اظهار کرد: طبق تأکیدات رهبر انقلاب، اعمال فشار برای عزل و نصب مدیران در حیطه وظایف نماینده نیست؛ البته نمایندگان در صورت برخورد با فسادهای مدیریتی باید از طریق دستگاه‌های نظارتی ورود کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به سفر و سخنرانی رئیس جمهور در بین کشاورزان استان مازندران گفت: با دستور استاندار از کشاورزان برنج کار حمایت می‌شود و جلوی واردات بی رویه گرفته خواهد شد که در این راستا نیازمند شناسایی میزان تولید و نیاز و مصرف کشور هستیم.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه برنج یک محصول راهبردی برای اقتصاد شمال کشور است، افزود: مسئولان امر در بخش واردات باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که به تولیدکنندگان برنج به عنوان یک محصول راهبردی در کشور آسیب وارد نشود.

کد خبر 754395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.