اهمیت التزام عملی مسئولان نسبت به اجرای دستورات دینی

امام جمعه قم با بیان اینکه مسئولان جمهوری اسلامی باید آن‌چه در زبان نشان می‌دهند را در عمل نیز به آن پایبند باشند گفت: اثرگذاری اعمال افراد از بسیاری از بیانیه‌ها و سخنرانی‌ها بیش‌تر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امروز _پنج شنبه بیست و هفتم اردیبهشت_ در دیدار رؤسای شوراهای اسلامی شهر مراکز استان که در سالن جلسات حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار کرد: در دهه کرامت باید بیش‌تر به معارف اهل بیت (ع) توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم جشن در این ایام کافی نیست، افزود: آن چیزی که باید در این ایام رواج پیدا کند توجه به سیره اهل بیت (ع) است.

امام جمعه قم اضافه کرد: دوگانه قول و عمل در زندگی شخصی انسان، زندگی خانوادگی، زندگی اجتماعی و محیط کاری بشدت خودنمایی می‌کند.

آیت‌الله سعیدی با بیان روایتی از امام صادق (ع)، عنوان کرد: در این روایت آمده است که مؤمن واقعی طی هفته یک روز با کلام و شش روز با عمل، مردم را به اسلام دعوت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه متناسب نبودن قول و عمل موجب خشم خداوند می‌شود، تصریح کرد: مُشرک و اسلام‌ستیز در برابر حق به صورت کامل ایستادگی می‌کند و هیچ دوگانگی ندارد، اما آن کسی که خود را مسلمان می‌داند و خلاف اسلام عمل می‌کند دارای دوگانگی خطرناکی است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه مسئولان جمهوری اسلامی نیز باید آن‌چه در زبان نشان می‌دهند در عمل نیز به آن پایبند باشند، تصریح کرد: اثرگذاری اعمال افراد از بسیاری از بیانیه‌ها و سخنرانی‌ها بیش‌تر است.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه اگر حرف و عمل یک فرد متفاوت باشد موجب نفاق می‌شود، اضافه کرد: نفاق در عمل یک اتفاق خطرناک است که در قرآن کریم نیز نهی شده است.

وی با بیان اینکه دهه کرامت فرصتی برای کاهش دادن قول و عمل است، گفت: مردم به نمایندگان خود در شوراها رأی دادند تا بر عملکرد آن‌ها نظارت کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه در مسیر خدمت به مردم به فضل خداوند اعتماد کنید، افزود: خداوند در قرآن کریم خطاب به مؤمنان می‌فرماید، اگر شما ولی خود را یاری کنید، خداوند نیز شما را یاری می‌کند.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه شما نیز به عنوان مسئولان باید مردم‌دار باشید، اظهار کرد: این مردم‌داری نباید به هر قیمت و بهانه‌ای باشد و تنها باید در چارچوب اسلام دنبال شود.

کد خبر 754176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.