سرپرست جدید اداره حفاظت محیط‌زیست استان معرفی شد

با حضور معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور طی مراسمی از زحمات ۲۷ ماهه احد جلیلیان تقدیر و سعید دزفولی‌نژاد به‌عنوان سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه امروز _ سه‌شنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت _ با حضور حسن اکبری حضور معاونت محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست و دکتر عبدالوحید محمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه و جمعی از کارکنان این اداره برگزار شد.

حسن اکبری حضور معاونت محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست در خصوص مهم‌ترین بحران‌های محیط‌زیست کشور، اظهار کرد: تغییرات آب و هوایی، خشک شدن تالاب‌ها و رودخانه‌ها، از بین رفتن جنگل‌ها و مراتع را سبب از بین رفتن ژنتیک گیاهی و جانوری کشور ازجمله بحران‌هایی است که کشور با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند و از آحاد جامعه این خواسته راداریم که برای حفظ محیط‌زیست تلاش کنند.

وی تلاش همگانی را لازمه حفاظت از محیط‌زیست دانست و افزود: نباید انتظار داشت که یک یا دو دستگاه بتواند مقابل این‌همه هجمه ایستادگی کند و گاهی متهم شود به اینکه توقف در کار توسعه ایجاد می‌کند.

معاونت محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست تصریح کرد: سخن سازمان حفاظت محیط‌زیست در خصوص توسعه این است که اگر بخواهیم توسعه همیشگی باشد و تداوم داشته باشد و سرزمین ما در هزار سال آینده هم از همین زیبایی‌ها برخوردار باشد، بهتر است در نحوه برخورد با طبیعت، نحوه چیدمان توسعه تجدیدنظر کند.

در ادامه عبدالوحید محمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نقش محیط‌زیست در طرح‌های اقتصادی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: نیاز هست تا اداره محیط‌زیست در چهارچوب قانون برای تصویب طرح‌های اشتغال‌زا و کاهش نرخ بیکاری استان نهایت مساعدت را داشته باشد.

وی از سختی‌های کار کارکنان این اداره حفاظت هم‌زمان از محیط‌زیست و حقوق انسان‌ها عنوان کرد که طبیعتاً ایجاد تعامل بین این دو مورد سخت است.

سعید دزفولی نژاد سرپرست جدید اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه که تاکنون معاون محیط‌زیست انسانی بوده و پیش‌ازاین تصدی رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه را در کارنامه دارد، حفظ محیط‌زیست را وظیفه همه برشمرد که در صورت عمل همگانی می‌توان به حفظ آن در حال و آینده امیدوارتر بود.

وی گفت: تأکید جدی ما در بحث برنامه‌های فرهنگی هست که طبق اصل قانون اساسی، صیانت و حفاظت از محیط‌زیست وظیفه عمومی است که اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی لزومت اجرا دارد.

در این مراسم از خدمات احد جلیلیان در طول ۲۷ ماه گذشته تقدیر و سعید دزفولی نژاد به‌عنوان سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه معرفی شد.

کد خبر 753675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.