اجرای عملیات سم‌پاشی درختان و گل‌های زینتی در سطح شهر سمنان

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان از اجرای عملیات سم‌پاشی درختان و گل‌های زینتی در سطح این شهر خبر داد.

عباس رستمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سمنان اظهار کرد: هم‌زمان با آغاز سال جدید و شیوع آفت پسیل زیتون (عسلک زیتون)، عوامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان عملیات سم‌پاشی درختان زیتون را آغاز کردند و این عملیات در معابر اصلی و فرعی شهر همچنان ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به لزوم سم‌پاشی درختان زیتون در این فصل، این عملیات با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم تخصصی مانند دیمتوات توسط اکیپ‌های عملیاتی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان در پارک‌ها و همه معابر اصلی و فرعی شهر در حال انجام است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان با تاکید بر اینکه فعالیت آفات بر روی گل‌های زینتی مانند رز، نسترن و گل‌محمدی باعث ضعیف‌شدن گیاه و کاهش راندمان و گل‌دهی می‌شود، خاطرنشان کرد: در همین راستا و برای جلوگیری از شیوع آفات، عملیات سم‌پاشی گیاهان در سطح شهر توسط این سازمان در حال انجام است و تاکنون این عملیات در مسیر خیابان‌ها و بلوارهای بسیج، مولوی، قدس، سعدی، میرزای شیرازی، شهید مصطفی خمینی، شهید چمران، میدان کوثر و پارک سیمرغ انجام شده است.

رستمیان تصریح کرد: در همین راستا با هدف جلوگیری از هرگونه آسیب و آفت‌زدگی، عملیات سمپاشی درختان سرو در سطح شهر آغاز شده است و در گام اول سمپاشی درختان سرو در مسیر خیابان‌ها و بلوارهای پانزده خرداد، قدس، هفده شهریور، سفیر امید، سعدی، میدان مشاهیر و پیروزی انجام شد.

کد خبر 753580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.