باید با روایت پیشرفت‌ها غبار از چهره جمهوری اسلامی برداریم

معاون استاندار اصفهان در جلسه ستاد روایت پیشرفت گفت: مقایسه جمهوری اسلامی و رژیم گذشته یک ظلم واضح است و باید با روایت پیشرفت‌های متعدد نظام اسلامی غبار از چهره تابناک جمهوری اسلامی برداریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌و پنجم اردیبهشت_ در اولین جلسه ستاد روایت پیشرفت استان اصفهان ضمن تبریک ایام دهه کرامت اظهار کرد: در مسئله پیشرفت کشور اتفاقات مهمی افتاده است، روند حرکت نظام اسلامی ما علیرغم مشکلات موجود، از روز اول انقلاب تا امروز صعودی بوده است و هرگز پیشرفت نظام حالت رکورد یا نزولی نداشته است.

وی افزود: اجزای مختلف نظام در حال پیشرفت بوده و کارهای بزرگی اتفاق افتاده است اما متأسفانه ما امروز دو جمهوری اسلامی داریم، یک جمهوری‌اسلامی در فضای مجازی که دشمن به آن دامن میزند و یک جمهوری‌اسلامی حقیقی.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان ادامه داد: جمهوری‌اسلامی در فضای مجازی، کشوری عقب مانده و مفلوک است و همه ناامید و مستأصل هستند و کشوری است که هر آن در لبه پرتگاه سقوط است، اما در واقعیت جمهوری اسلامی حقیقی کشوری است که بسیاری از کشورها به آن غبطه می‌خوردند و حرف اول را در بسیاری از موضوعات جهان میزند.

جان‌نثاری تصریح کرد: شعارهای انقلاب ما امروز در آمریکا و غرب سر دست گرفته شده و از زمانی که به کالاهای بسیار ابتدایی نیاز داشتیم به جایی رسیدیم که در بسیاری از کالاها صادرکننده شده‌ایم، امروز جمهوری اسلامی سرعت تولید علم بسیار بالایی دارد که عموماً به دست نیروهای جوان اتفاق افتاده است.

وی تاکید کرد: سرعت پیشرفت ما در موضوعات نظامی خیره کننده است، ما امروز موشک‌های نقطه زنی داریم که بسیار دقیق هستند و در حوزه پزشکی و مهندسی و … نیز پیشرفت‌های بسیاری داشته‌ایم، اما جمهوری اسلامی فضای مجازی امروز در ذهن جوان دانش‌آموز و دانشجوی ما در حال تثبیت است و اطلاعی از پیشرفت‌های کشور ندارند.

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه حتی گاهی برخی از مسئولین از این پیشرفت‌ها بی اطلاع هستند گفت: ما شاهد بودیم یکی از مسئولان رده بالای دولت قبل اظهار کرد دشمن با یک دکمه می‌تواند تأسیسات نظامی ما را نابود کند و این یعنی دشمن امروز کاری می‌کند که ما خودمان به خودمان باور نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: جمهوری‌اسلامی مظلومیت خاصی دارد زیرا بزرگترین کارها انجام شده اما تعداد زیادی احساس می‌کنند در این کشور اتفاقی نیفتاده است، در حوزه عمرانی اگر ما فقط پروژه‌هایی که در جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است را با یک تابلو مشخص کنیم که چه زمانی شروع شد و تمام شد، همه می‌بینند که این کارها در چه دورانی انجام شده است، برای مثال ساخت مترو، نیروگاه، پالایشگاه، فرهنگ سراها و … مواردی از این دست بوده است.

معاون استاندار اصفهان تصریح کرد: امروز دانشجوی پزشکی ما سر کلاس می‌رود و استاد تمام او با تخصص بالا دقیق‌ترین مطالب را برای او تشریح می‌کند اما به محض خروج از کلاس می‌گوید جمهوری اسلامی چه کرده است؟ این یعنی مظلومیتی در جمهوری اسلامی شکل گرفته و در کشوری مملو از خدمات مسئولین باید پاسخگو باشند که ما بهتر هستیم یا رژیم قبل؟

وی ادامه داد: امیرالمومنین می‌فرمایند روزگار چیزی بر سر من آورده است که من را با معاویه مقایسه می‌کنند در حالی که این مقایسه از ریشه غلط است، مقایسه جمهوری اسلامی و رژیم گذشته نیز یک ظلم واضح است و ما باید غبار از چهره تابناک جمهوری اسلامی برداریم، اگر پیشرفت‌های جمهوری اسلامی بیان شود این مشکل حل می‌شود.

جان‌نثاری تاکید کرد: دشمن با روایت‌های غلط بر ذهن مسئولین هم اثر می‌گذارد و حتی وزیر ما نمی‌داند که پیشرفت نظامی ما در حدی است که دشمن جرأت نزدیک شدن به آن را ندارد و نباید فراموش کرد کشوری که به سیم خاردار محتاج بود به اینجا رسیده است.

معاون استاندار اصفهان اظهار کرد: ما در زمینه بیان پیشرفت‌ها کم کاری کرده‌ایم اما در این دولت قرار است از آرمان‌های نظام اسلامی دفاع شود و دولت نمی‌خواهد تنها پیشرفت‌های خود را بگوید بلکه همه خدمات از روز اول انقلاب بیان می‌شود.

وی افزود: برای مثال در استان خودمان مشکل اصلی همواره موضوع آب بوده است و در این زمینه کارهایی شده که در ۳۰ سال گذشته بی نظیر بوده است برای مثال در میزان لوله گذاری ما درح ال رکوردشکنی هستیم اما جوان ما مطلع نیست، اگر اینها درست بیان شود ایجاد امید می‌کند و به همین دلیل ضروری است اما باید هنرمندانه بیان شود.

جان‌نثاری ادامه داد: در سال گذشته کلیتی به استان ابلاغ شد و استاندار گفتند این کلیت باید تبدیل به ساختار هدفمند تبدیل شود تا همه دستگاه‌های ذی‌ربط فعال شوند. در همین راستا دبیرخانه این کار شکل گرفت و پس از جلسات مکرر و مشورت با صاحب نظران این کار تبدیل به سندی برای ستاد روایت پیشرفت شد.

معاون استاندار اصفهان بیان کرد: امیدوار هستیم این کار با قوت ادامه پیدا کند تا ما دیگر این سوال را نشویم که جمهوری اسلامی چه کرده است؟ فصل اول دستورالعمل ابلاغی کلیات است که دستاوردها و مخاطبان تعریف شده است، برای مثال نوجوانان ۱۳ تا ۳۰ سال و گروه‌های مرجع مانند معلمان، اصحاب رسانه، اساتید، نخبگان علمی باید توجیه شوند و مخاطب دیگر خانواده‌ها و مدیران اجرایی هستند.

وی در رابطه با سیاست‌های کلی گفت: این سیاست‌ها را این‌طور تعریف کرده‌ایم که خدمت انجام شده در جمهوری اسلامی در ذهن و جان مردم قرار بگیرد، ساختار این کار استانی است که ۴ کارگروه دارد و شامل اعضای حقیقی و حقوقی می‌شود و اصل موضوع در کارگروه‌ها انجام می‌شود.

جان‌نثاری تصریح کرد: یکی از کارگروه‌ها در حیطه اقتصادی با محوریت معاونت اقتصادی است، کارگروه عمرانی و زیر ساختی با محوریت معاونت عمرانی، کارگروه علمی فرهنگی و اجتماعی با محوریت معاونت سیاسی و کارگروه رسانه و اطلاع رسانی با محوریت شورای اطلاع رسانی استان از دیگر کارگروه‌های این ستاد هستند.

معاون استاندار اصفهان بیان کرد: فرایند پیشرفت شامل اثر این دستاوردها در حوزه‌های مختلف است و نکته بعدی معرفی موثرین است، مثلاً اگر ما در فلان دانش حرف اول را می‌زنیم که بگوییم چه کسانی آن را به‌وجود آوردند؟ اینها گاه افرادی از خانواده‌های بسیار معمولی هستند که کنار دیگر نخبگان مؤثر واقع شدند و کارهای خارق‌العاده انجام دادند و معرفی این اشخاص سبب امیدآفرینی می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر ما این مسئله را جدی نگیریم نمی‌توانیم سرمایه اجتماعی را ارتقا دهیم بنابراین باید تلاش کنیم. آنهایی که نمی‌دانند مقصر نیستند بلکه آنهایی که نمی‌گویند مقصر هستند، جوان بی‌گناهی که بی اطلاع است و اخبار غلط به گوش او می‌رسد و کسی هم او را با این پیشرفت‌ها آشنا نکرده است تقصیری ندارد و متأسفانه امید و خودباوری را از دست می‌دهد و فکر می‌کند حتماً باید از کشور برود.

جان نثاری تصریح کرد: یکی از محورهای این ستاد اردوی راهیان پیشرفت است و گاه ما باید با رسانه پیشرفت را بیان کنیم و گاهی هم باید جشنواره و رویدادهایی را برگزار کنیم تا پیشرفت‌ها به چشم همه بیاید. تک تک دستگاه‌ها موظف هستند پیشرفت‌های دستگاه خود را اطلاع رسانی کند و این کار چندجانبه است و محدود به اردوی راهیان پیشرفت نمی‌شود.

کد خبر 753452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.