۷۰ درصد مطالبات گندمکاران دهلران پرداخت شد

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مطالبات گندم خریداری شده از کشاورزانی که اسناد آن‌ها از دوازدهم اردیبهشت در سامانه مربوطه بارگذاری شده بود پرداخت شده است گفت: ۱۱ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران شهرستان دهلران پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه دهلران، لطیف صادقی اظهار کرد: امسال ۶۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دهلران به کشت آبی و دیم گندم اختصاص یافته است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۶۸ هزار تن گندم توسط مراکز خرید و سیلوهای ذخیره گندم از کشاورزان خریداری شده است و روند خرید همچنان ادامه دارد.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مطالبات گندم خریداری شده از کشاورزانی که اسناد آن‌ها از دوازدهم اردیبهشت در سامانه مربوطه بارگذاری شده بود پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران شهرستان دهلران پرداخت شد.

صادقی با اشاره به اینکه کار برداشت محصول در ۸۰ درصد از سطح زیرکشت آبی و دیم گندم شهرستان انجام شده است، تصریح کرد: روند برداشت با ۲۰۰ دستگاه کمباین ادامه دارد، سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان ۷۵۰۰ هکتار بود و ۲۰ هزار و ۱۰۹ تن کلزا برداشت شد.

جلال یوسفی، مدیر جهاد کشاورزی دهلران نیز با اشاره به اینکه سال گذشته تولید کلزا پنج هزار و ۵۰۰ تن بوده است، گفت: امسال تولید کلزا نسبت به سال گذشته حدود ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی از پرداخت ۶۰ تا ۷۰ درصد مطالبات کلزاکاران طی سه قسط خبر داد و افزود: رکورد تاریخی تولید کلزا در شهرستان دهلران مربوط به سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ و حدود ۱۳ هزار و ۸۰۰ تن بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران اضافه کرد: امسال این میزان به ۲۰ هزار و ۱۰۹ تن رسیده که ۱۴۵ درصد نسبت به رکورد تاریخی قبلی افرایش داشته است.

کد خبر 753392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.