تجلیل از چهره‌های اقتصادی ماندگار در جشن ۲۰ سالگی خراسان جنوبی

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: چهره‌های ماندگار و فعالان عرصه اقتصادی استان در جشن ۲۰ سالگی خراسان جنوبی تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، مهدی جعفری امروز _دوشنبه بیست و چهارم اردیبهشت_ در جلسه دیدار تشکل‌ها و فعالین اقتصادی استان اظهار کرد: نخستین اولویت ما در راستای توسعه اقتصادی و جهش تولید در استان حمایت از واحدهای اقتصادی فعال به منظور حفظ و ارتقا آن‌هاست.

وی افزود: احیای واحدهای تولیدی راکد به منظور رونق تولید و ایجاد سرمایه‌گذاری جدید با اولویت تکمیل زنجیره‌های ارزش از دیگر برنامه‌های هدف‌گذاری شده استان در راستای جهش تولید و توسعه اقتصادی خراسان جنوبی است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از تلاش حوزه اقتصادی به منظور برپایی میز خدمت برای رفع بی‌واسطه مشکلات مردم و فعالین اقتصادی در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و موضوعات اقتصادی را با حضور میدانی به صورت موردی و تخصصی بررسی خواهیم کرد.

وی با اشاره به وجود ۸۴۰ معدن با ظرفیت ۷ هزار میلیون تن ذخیره معدنی در استان، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۳۰۰۰ نفر در بخش معدن مشغول فعالیت هستند و بر این اساس توجه به بخش معدن می‌تواند استان را به جهش در بخش تولید برساند.

جعفری با تأکید بر اینکه معدن اولویت اصلی توسعه اقتصادی استان است، ادامه داد: به‌دلیل معضل خام فروشی مواد معدنی، تنها ۴ درصد ارزش افزوده استان از محل ظرفیت‌های معدنی است که باید با توسعه واحدهای فرآوری ارزش افزوده این بخش را افزایش دهیم.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، حمایت بیش از پیش خود از ایجاد و توسعه واحدهای فرآوری معدنی در استان را اعلام کرد و افزود: به‌دنبال آزادسازی پهنه‌های معدنی استان هستیم و اقدامات ویژه‌ای در این راستا در دستور کار اداره کل صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه مسائل و مشکلات مرزنشینان و مرزهای استان به‌صورت مستمر از مرکز پیگیری می‌شود، گفت: تمرکز ما بر اخذ مجوز کوله‌بری برای خراسان جنوبی خواهد بود.

جعفری از برگزاری جشن ۲۰ سالگی خراسان جنوبی با همکاری اتاق‌های تعاون و بازرگانی خبر داد و تأکید کرد: معرفی و تجلیل از چهره‌های ماندگار و فعال اقتصادی و حوزه‌های مختلف استان در این مراسم در دستور کار است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در ادامه با تأکید بر اینکه مصوبات ستاد تسهیل لازم اجراست، متذکر شد: هر مصوبه‌ای اجرا نشود باید توسط دستگاه‌های قضائی نظارت و پیگیری شود.

به گزارش ایمنا، در این نشست ۶۲ مشکل، درخواست و پیشنهاد توسط فعالان اقتصادی استان مطرح شد که سرپرست معاونت اقتصادی استانداری برای پیگیری این درخواست‌ها قول پیگیری داد؛ آزادسازی پهنه‌های معدنی، تدوین سند چشم‌انداز معدنی خراسان جنوبی، نبود نماد معدنی، رفع تعهدات ارزی صادرات به افغانستان، به‌روزرسانی سند آمایش سرزمینی، اولویت‌بندی ظرفیت‌های استان، افزایش حمایت بانکی، نبود قیمت‌گذاری دستوری، اصلاح شعاع مرزنشینی، دریافت مجوز کوله‌بری، پرداخت حقوق دولتی معادن، تأمین انرژی پایدار، تقویت زیرساخت‌ها، ایجاد منطقه آزاد معدنی در نهبندان، مشکل سوخت، اجرایی نشدن مصوبات ستاد تسهیل و … از جمله مشکلات و درخواست‌های فعالان اقتصادی خراسان جنوبی بود که در این جلسه مطرح شد.

کد خبر 753307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.