برای داشتن جمعیت مطلوب، هر زوج باید ۲ فرزند داشته باشد

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان گفت: برای رسیدن به جمعیت مطلوب لازم است حداقل به ازای هر زوج، دو فرزند جایگزین شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محمدرضا سراج صادقی امروز، دوشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت- در نخستین روز هفته ملی جوانی جمعیت در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان اظهار کرد: از زمان ابلاغ قانون جوانی جمعیت، هفته جوانی جمعیت هرساله در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و همه تلاش ما این است که جمعیت هدف را در جهت افزایش فرزندآوری اقناع کنیم.

وی با بیان اینکه جلب اقبال عمومی به فرزندآوری و افزایش جمعیت نیازمند فرهنگ‌سازی و کار مداوم است، افزود: نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم تا به سلامت از این بحران عبور کنیم و نرخ فرزندآوری را به عدد قابل قبولی برسانیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با اشاره به اینکه برای رسیدن به جمعیت مطلوب لازم است حداقل به ازای هر زوج، دو فرزند جایگزین شود، خاطرنشان کرد: نگاهی به آینده نشان می‌دهد که چه مسئولیت سنگینی بر دوش ما قرار دارد و باید همه توان خود را به کار بگیریم تا این مسئولیت را به درستی به انجام برسانیم و مورد مذمت آیندگان قرار نگیریم.

شیرین بخشی، مدیر جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز در این جلسه به بیان آماری از اجرای طرح نفس در استان پرداخت و گفت: از ابتدای اجرای این طرح تا پایان سال گذشته یک هزار و ۱۹ مورد مادر باردار مصمم به سقط در سطح استان شناسایی شد که از این تعداد با مداخلات صورت گرفته، ۹۹۱ مورد از سقط جنین، منصرف شدند.

وی با بیان اینکه ۵۲۸ نوزاد تا پایان سال گذشته با اجرای طرح نفس متولد شدند، افزود: طی اجرای این طرح، ۲۷۱ مورد از مادرانی که به دلیل مشکلات مالی تصمیم به سقط جنین داشتند، مورد حمایت‌قرار گرفتند.

مدیر جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: علاوه بر پیشگیری از سقط‌های عمدی، مشاوره‌های فرزندآوری، مراقبت‌های مادران باردار، کمک به زایمان، مراقبت‌های بهداشتی از نوزادان و مراقبت از میان‌سالان به عنوان ارکان اصلی خانواده‌ها از جمله اقداماتی است که در حوزه جوانی جمعیت در سطح استان انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: از ۷۳ ماده قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۴۳ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است و مابقی به عهده سازمان‌های دیگر قرار دارد و از همین رو پیشبرد مطلوب این موضوع با کمک و مشارکت سایر سازمان‌ها، امکان‌پذیر خواهد بود.

کد خبر 753284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.