اجرای مرمت بازار وکیل شیراز با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از اجرای پروژه بزرگ مرمتی بازار وکیل شیراز خبر داد و گفت: مرمت این بازار تاریخی و ارزشمند از محل مسئولیت اجتماعی نفت و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان به‌ زودی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، محمد ثابت اقلیدی امروز _ یکشنبه بیست و سوم اردیبهشت‌_ با بیان اینکه هم اکنون مقدمات پروژه بزرگ مرمتی بازار وکیل در حال انجام است، اظهار کرد: با توجه به گستردگی پروژه و حساسیت‌های موجود مرمت بازار وکیل شیراز با سرعت و دقت در دستور کار قرار دارد و با الهام از ۱۴ ائمه معصوم در قالب ۱۴ پروژه انجام می‌شود.

وی افزود: هم اکنون مرمت اردو بازار، بازار حاجی، بازار نو (وکیل شمالی)، سرای گمرک، سرای احمدی، سرای روغنی و سرای فیل در این پروژه مرمتی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس تصریح کرد: برای مرمت اماکن مذکور مناقصه انجام شده و برخی پروژه‌ها در شرف انعقاد قرار داد و برخی هم منعقد شده است و به زودی مرمت این آثار صورت می‌گیرد و مناقصه هفت پروژه بعدی اعلام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، بازار وکیل در تاریخ هفدهم تیر ۱۳۵۱ به شماره ۹۲۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کد خبر 752978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.