وضعیت کتاب‌خوانی در نقطه عطف خود قرار دارد اما کافی نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: با انقلابی که دولت مردمی در افزایش «بودجه فرهنگی» کشور ایجاد کرد، اکنون وضع ‎کتاب‌خوانی در نقطه عطف خود قرار دارد، اما می‌دانیم که این کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، صبح امروز _شنبه بیست‌ودوم اردیبهشت_ بود که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان ضمن بازدید از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تعدادی از غرفه‌داران از جمله غرفه‌های انتشارات آریانا قلم، چاپ و نشر عروج، انتشارات انقلاب اسلامی، انتشارات دارالکتب السلامیه، انتشارات سدید، انتشارات بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سلیمانی، انتشارات کتابستان معرفت، انتشارات بین‌الملل انتشارات کتاب آبان، نشر آموت، انتشارات سایان، انتشارات حماسه یاران، انتشارات حوزه علمی قم و غرفه کمیته مشترک دانشجویان فلسطینی در ایران و غرفه کاغذ ایرانی به عنوان متولی توزیع کاغذ داخلی میان ناشران گفت‌وگو و دیدار کرد.

پس از این بازدید، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«‏بازدید رئیس‌جمهور از ‎#نمایشگاه_بین‌المللی_کتاب برای ناشران ایران دلگرم کننده، برای مؤلفان امیدبخش و برای مخاطبان نیز شوق‌انگیز بود؛ با انقلابی که دولت مردمی در افزایش «بودجه فرهنگی» کشور ایجاد کرد، اکنون وضع ‎#کتابخوانی در نقطه عطف خود قرار دارد، اما می‌دانیم که این کافی نیست.

همانطور که امروز آیت‌الله رئیسی تاکید کردند، برای تسهیل دسترسی همه مردم به ‎#کتاب، سیاست گسترش کتابخانه‌های عمومی، توزیع سیار کتاب و… را براساس ‎#سند_آمایش_سرزمینی با قدرت پیش می‌بریم.
این سیاست سرانه مطالعاتی را با جهشی چشمگیر مواجه می‌کند و تا تحقق آن از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.»

وضعیت کتاب‌خوانی در نقطه عطف خود قرار دارد اما کافی نیست

به گزارش ایمنا، سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ نوزدهم اردیبهشت کار خود را آغاز کرده و تا بیست‌ونهم اردیبهشت به فعالیت خود ادامه می‌دهد؛ هم‌زمان با برگزاری بخش حضوری، بخش مجازی نمایشگاه کتاب نیز در سامانه book.icfi.ir امکان خرید برای علاقه‌مندان کتاب را در ۲۴ ساعت شبانه‌روز مهیا کرده است.

ساعت کاری نمایشگاه نیز طبق اعلام قبلی از ساعت ۱۰ تا ۲۰ است.

کد خبر 752572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.