ادارات خراسان شمالی برنامه‌های سوم خرداد خود را اعلام کنند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی اهمیت ترویج فرهنگ ایثار در جامعه را تشریح کرد و گفت: ادارات استان برنامه‌های سالروز فتح خرمشهر را اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مهدی الهی راد امروز _ شنبه بیست و دوم اردیبهشت_ در ستاد گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: پیروزی سوم خرداد حاصل استقامت و ایستادگی مردم است چرا که این پیروزی دست نیافتنی بود.

وی افزود: مشارکت مردم در پیروزی هشت سال دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت بود چرا که رزمندگان با دست‌های خالی و کم‌ترین امکانات در عملیات‌ها حضور می‌یافتند و برای سربلندی مردم جانفشانی ها می‌کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان در پی دلسردی جوانان از ارزش‌های اسلامی و انقلابی هستند ترویج فرهنگ ایثار همه توطئه‌های آن را خنثی خواهد کرد.

الهی‌راد اضافه کرد: بی تردید هر چقدر فرهنگ دفاع مقدس در جامعه ترویج یابد به همان میزان پیشرفت و امنیت جامعه تضمین می‌شود.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی رزمندگان و ایثارگران زیادی دارد که با بهره گیری از آن‌ها می‌توان آثاری ارزشمند در حوزه حفظ دفاع مقدس تولید کرد و همچنین باید از خاطره‌گویی این پیشکسوتان اکنون بهره مند کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی ادامه داد: از تمام سازمان‌ها و دستگاه‌ها می‌خواهیم که برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد در اداره مربوطه خود را اعلام و در سایت بارگذاری کنند.

الهی‌راد با تاکید بر جهاد تبیین، اظهار کرد: باید از پیشکسوتان دفاع مقدس بخواهیم با حضور در مدارس و دانشگاه‌ها برای قشر نوجوان و جوان خاطره‌گویی داشته باشند.

وی گفت: برنامه‌های سوم خرداد توسط دستگاه اجرایی در استان تدارک دیده شده و در دو روز با عنوان‌های روز مقاومت و ایثار و دزفول قهرمان با محوریت تبیین اهداف و نتایج عملیات بیت‌المقدس و ترویج فرهنگ شهادت برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با تاکید بر برگزاری باشکوه جشن‌های ویژه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در حوزه‌های مختلف، افزود: برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، سخنرانی فرماندهان نظامی در مصلای نماز جمعه، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، غبارروبی مزار شهدا، دیدار رزمندگان با نماینده ولی‌فقیه و ویژه برنامه سالروز آزادسازی خرمشهر از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام است.

الهی‌راد خاطرنشان کرد: سخنرانی فرماندهان حماسه آزادسازی خرمشهر در پایگاه‌های استان، دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدای عملیات بیت‌المقدس، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی، اجرای طرح مواسات و کمک‌های مومنانه، ویزیت رایگان در درمانگاه جوادالائمه بجنورد و برگزاری یادواره شهدا از جمله این برنامه‌ها است.

کد خبر 752510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.