نتایج اولیه انتخابات تهران اعلام شد + اسامی

سخنگوی ستاد انتخابات کشور نتایج اولیه حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور نتایج اولیه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران را اعلام کرد.

وی اعلام کرد: با شمارش ۳۶۲۳ صندوق از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ۲۰ نفر نخست پیشتاز در این حوزه انتخابیه هستند.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه، ۲۱ اردیبهشت برگزار شد.

دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند سال گذشته برگزار و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی‌مانده به دور دوم موکول شد.

در تهران برای هر شعبه چهار صندوق الکترونیکی و در سایر حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، ۳ صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شد تا ازدحامی در شعب شکل نگیرد و رأی‌دهندگان به راحتی و سهولت رأی خود را به صندوق بیاندازند.

طبق اعلام وزارت کشور، تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود و از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر در مرحله اول به‌طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند و برای تصدی ۱۶ کرسی باقی‌مانده بهارستان به رقابت پرداختند.

ردیف اسامی منتخبین آرای ماخوذه
۱ بیژن نوباوه وطن ۲۶۹۰۴۳
۲ محمد سراج ۲۴۷۰۴۵
۳ ابوالفضل ظهره‌وند ۲۳۷۸۳۰
۴ حسین صمصامی ۲۳۴۹۸۳
۵ زهره لاجوردی ۲۲۸۱۷۵
۶ احمد نادری ۲۲۵۹۷۳
۷ ابراهیم عزیزی ۲۲۱۷۷۱
۸ سمیه رفیعی ۲۲۰۷۷۳
۹ پیمان فلسفی ۲۱۷۱۸۰
۱۰ ابوالقاسم جراره ۲۱۷۰۵۸
۱۱ سید مرتضی محمودی ۲۱۰۱۹۹
۱۲ مجتبی رحماندوست ۲۰۹۵۱۹
۱۳ عبدالحسین روح‌الامینی ۱۹۹۳۲۳
۱۴ مجتبی زارعی ۱۹۸۷۹۸
۱۵ زینب قیصری ۱۹۷۷۵۸
۱۶ علیرضا سلیمی ۱۹۷۲۶۲
۱۷ مهدی شریفیان ۱۹۶۸۷۸
۱۸ صالح اسکندری ۱۹۴۳۹۰
۱۹ مهدی عسگری ۱۹۱۲۵۰
۲۰ حسین نجابت ۱۹۱۱۶۸

رای‌دهندگان در ۲۲ حوزه انتخابیه شامل تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائم‌شهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس روز جمعه، بیست‌ویکم اردیبهشت ۱۴۰۳ سرنوشت ۴۵ کرسی باقی‌مانده دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را مشخص کردند.

حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه برای مرحله دوم در سراسر کشور در نظر گرفته شده بود و انتخابات ۸ حوزه انتخابیه (تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر) به شکل تمام‌الکترونیکی برگزار شد.

تعداد آرای مأخوذه صحیح مرحله اول در حوزه انتخابیه تهران طبق اعلام وزارت کشور یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود و از بین نامزدها ۱۴ نفر به‌طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر برای تصدی ۱۶ کرسی باقی‌مانده حوزه انتخابیه تهران به رقابت پرداختند.

در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۴ نماینده تهران با به‌دست آوردن حد نصاب آرا به بهارستان راه یافته بودند. (تصویر زیر)

کد خبر 752389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.