ایجاد شهرک تخصصی صنایع غذایی با محوریت سیر در همدان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: شهرک صنایع غذایی با محوریت سیر به زودی در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان قرار می‌گیرد و به زودی در این خصوص شاهد یک اتفاق مهم خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مصطفی حقیقی امروز _جمعه بیست و یکم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نبود کارخانه فرآوری، صنایع تبدیلی و سردخانه برای نگهداری و بالا بردن ضریب کیفیت و صادرات این محصول، کمبود فاحش شرکت‌های صادراتی و ضعف بازاریابی در کشورهای هدف از جمله چالش‌ها و مشکلات سیرکاران همدانی و فرآیند زنجیره از تولید تا توزیع سیر در استان پر ظرفیت و مستعد کشاورزی همدان محسوب می‌شد که با تدبیر دولت مردمی سیزدهم در راستای تولید با کیفیت و بیشتر، ایجاد شهرک تخصصی صنایع غذایی با محوریت سیر در دستور کار قرار گرفت.

وی بابیان اینکه همدان به عنوان قطب تولید سیر در کشور است، افزود: همدان با تولید بالغ بر ۶۰ هزار تن در سال تولید کننده عمده سیر در کشور است به طوری که مرغوبیت منحصر به فرد سیر همدان و آلیسین موجود در آن مؤلفه تأثیرگذاری است که مورد قبول ذائقه شهروندان کشورهای همسایه قرار گرفته و مسیر صادرات این محصول را هموار کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان ادامه داد: مکان‌یابی برای ایجاد شهرک صنایع غذایی با محوریت سیر در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار دارد و با توجه به اینکه مرکزیت تولید سیر در استان و شهر همدان است، نقاطی از ابتدای سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفت که در حال مذاکره با مالکان و دستگاه‌های ذی‌ربط برای یک اتفاق مهم هستیم.

حقیقی اضافه کرد: توافقات در خصوص شهرک صنعتی قهاوند ۲ که سال گذشته از دولت مصوبه گرفت در حال نهایی شدن است.

وی خاطرنشان کرد: این شهرک عمومی و همه صنایع با رعایت مسائل محیط زیستی در آن مستقر خواهند شد به طوری که یک منطقه آن برای استقرار صنایع غذایی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان تصریح کرد: کشاورزانی که کشت سیر انجام می‌دهند و تولیدکنندگانی که علاقه مند به سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند بر حسب دستورات استاندار و پیگیری‌های حاجی بابایی نماینده همدان و فامنین در مجلس، شرکت شهرک‌های صنعتی برنامه ویژه‌ای برای زمینه سازی تحقق یک بستر مناسب برای صنایع تکمیلی و تبدیلی با محوریت سیر را دارد که انتظار چندین ساله کشاورزان را برآورده خواهد کرد.

کد خبر 752317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.