روحیه ایثار تبلوری ترجیح منافع عمومی به شخصی است

فرماندار تیران و کرون گفت: فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت تبلوری ترجیح منافع عمومی به شخصی است که تقویت آن برای تحقق شعار سال و پیروزی در جنگ اقتصادی لازم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی کیا _پنجشنبه بیستم اردیبهشت_ در کارگروه ترویج ایثار و شهادت و برنامه‌ریزی یادواره شهدای شهرستانی اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت یک موضوع خاص نیست بلکه بسیاری از موضوعات مهم اجتماعی از جمله کار جمعی برای پیشرفت را تجلی می‌بخشد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باعث همبستگی اجتماعی و تعالی روحیه جمعی می‌شود، افزود: شهدا و ایثارگران با از خود گذشتگی خود ترجیح منافع عمومی به شخصی را روشن کرده و تلاش جمعی برای پیروزی را نشان می‌دهند.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: تقویت و گسترش این فرهنگ برای ایجاد گفتمان سازی اقتصاد مردم محور، کاهش تهدیدات داخلی و خارجی و افزایش امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری در سطوح مختلف جامعه لازم است.

محمدی کیا با بیان اینکه امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم، تصریح‌کرد: مقابله با دشمن در این عرصه نیازمند همان تفکر دوران دفاع مقدس است که افراد در هر صحنه‌ای به رونق اقتصادی کمک کنند و خودخواهی نداشته باشند.

وی احتکار، گران فروشی و فساد اقتصادی را ناشی از همین خودخواهی‌ها دانست و اضافه کرد: دشمن نیز چنین وضعی را برای اجرای سیاست‌های خود می‌خواهد تا در تفرقه بین مردم و مشکلات، اهداف خود را محقق سازد.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه امروز باید بر ترویج فرهنگ گذشت، ایثار و شهادت تمرکز شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی آن نیازمند روش‌های نوین بوده تا نسل جدید نسبت به آن حساس شده و همراهی کنند.

محمدی کیا اضافه کرد: روش‌های سنتی و قدیمی قادر به نفوذ در اذهان عمومی نبوده و مورد استقبال نیز قرار نمی‌گیرد.

تأثیر سازنده وصیت نامه شهدا بر نسل جدید

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به سرمایه گذاری دشمن برای کاهش تفکر ایثار و شهادت در بین مردم، گفت: چالش‌های ذهنی و گره‌های فکری که با شبه افکنی ایجاد شده بر فکر عمومی جامعه مثل ایثار و شهادت اثر گذاشته است.

حمیدرضا ساکت ادامه داد: این معضل تنها نگرانی نسل جدید نیست بلکه بر خانواده‌ها نیز تأثیر گذاشته و چه بسا بر پیشروی بیشتری نیز داشته باشد.

وی شناخت شهدا و خصوصیات فردی آنان را راهکاری مناسب برای مبارزه با هجمه دشمن دانست و یادآور شد: مرور وصیت نامه و زندگی نامه شهدا بر افراد جامعه تأثیر گذاشته و اثر هجمه فکری دشمن را کم کرده است.

کد خبر 752114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.