احیا و بازپیرایی بوستان شهید باهنر در حال انجام است

شهردار اراک گفت: احیا و بازپیرایی بوستان جنگی شهید باهنر توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری در حال انجام است.

علیرضا محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی از ایجاد فضای نشیمن و تفریحی در بوستان جنگلی شهید باهنر خبر داد و اظهار کرد: در راستای احیا و بازپیرایی بوستان جنگلی شهید باهنر که به‌تازگی در دستور کار شهرداری قرار دارد، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای احداث فضاهای نشیمن و تفریحی در این پارک، توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری در دست اجراست.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و استفاده شهروندان از فضاهای پارکی، بازپیرایی و احیای بوستان جنگلی شهید باهنر در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و در این راستا عملیات کندمان، تسطیح و رگلاژ انتهای این بوستان برای ایجاد و احداث فضاهای نشیمن و تفریحی، توسط عوامل اجرایی و ماشین‌آلات سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری در دست اجراست.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: احیا و بازپیرایی بوستان جنگی شهید باهنر توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری در حال انجام است.

محمودی تصریح کرد: عملیات کندمان و زیرسازی ابتدای خیابان محسنی هم برای اجرای پیاده‌راه و فضای مکث شهری، توسط عوامل اجرایی منطقه بافت تاریخی و سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک در دست اجراست.

وی ادامه داد: در راستای ارتقای فضای کیفی در کالبد شهر اراک و با هدف رسیدن به شهری انسان‌محور، ایجاد فضاهای مکث شهری و پیاده‌راه در نقاط مختلف شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

محمودی از نصب نیمکت‌های جدید در سطح شهر اراک خبر داد و افزود: با هدف زیباسازی و تکمیل مبلمان شهری همچنین در راستای استفاده عموم شهروندان و ارتقای سطح رضایتمندی ایشان از خدمات شهرداری، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اجرای طرح نصب نیمکت در پیاده‌روهای نقاط مختلف سطح شهر را در دستور کار دارد.

وی گفت: ۷۰ درصد جبهه کاری جدید در ابرپروژه منطقه گردشگری نورالشهدا آغاز و فعال شده است.

شهردار اراک افزود: طی سفر کاری به تهران و بازدید از شرکت‌های ایران‌خودرو و ایران‌خودرو دیزل، بازدید از اتوبوس و تاکسی‌های برقی را در دستور کار داریم، همچنین در نشست با مدیران عامل شرکت‌های مذکور در خصوص خرید ناوگان حمل‌ونقل عمومی برقی مذاکره داشتیم.

محمودی با بیان اینکه جانمایی ویژه پارک بانوان شماره ۲ با گزینه نهایی در دست پیگیری و بررسی است، ادامه داد: در خصوص پروژه پارک آبی اراک نیز در مرحله برآورد هزینه‌ها و تسهیم آن‌ها بین شهرداری و سرمایه‌گذار هستیم.

وی با اشاره به پیگیری برای تحویل نردبان ۶۴ متری خریداری شده ویژه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تاکید کرد: در تلاش هستیم تا دوماه‌ونیم آینده این نردبان را وارد اراک کنیم.

شهردار اراک افزود: احیای محوطه پارکی بوستان جنگلی شهید باهنر اراک با تقسیم وظایف، توسط سازمان‌های مربوطه شهرداری در حال انجام است و در تلاش هستیم که تا خرداد این عملیات را تکمیل کنیم و پیش ببریم و فضای این پارک را برای استفاده بیشتر و بهتر شهروندان ارتقا دهیم و بهبود بخشیم.

کد خبر 752024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.